РЕКЛАМНІ ТЕКСТИ В ЕЛЕКТРОННОМУ
ПІДРУЧНИКУ З УМІ «PODOROZHIUA»

Інна Линчак

Анотація


У статті автор аналізує прийоми практичного використання креолізованих рекламних текстів в
електронному підручнику з УМІ для початківців Алли Недашківської та Олени Сіваченко «PodorozhiUA».
Цифровий формат освітнього ресурсу «PodorozhiUA» уможливлює представлення широкого діа-
пазону різноманітних автентичних лінгвокультурологічних матеріалів, серед яких чільне місце посідає
реклама. Відеореклама представлена чотирма відео комерційного характеру, одним відео соціальної ре-
клами й одним трейлером фільму. Креолізовані тексти реклами охоплюють такі жанри, як афіші й плака-
ти, рекламні щити (або білборди), рекламні вивіски, штендери, сітілайти, рекламу на вікнах і вітринах,
рекламу на транспортних засобах тощо.
Залежно від функції, яку виконують ці рекламні тексти в підручнику, їх умовно поділено на три
групи: 1) рекламні візуальні матеріали як контекст; 2) рекламні матеріали як ілюстративна підтримка
лінгводидактичних вправ; 3) рекламні тексти як базовий навчальний компонент у системі завдань.
Рекламні тексти першої групи не призначені спеціально для мовного аналізу. На освітній плат-
формі «PodorozhiUA» їх використано насамперед як тло для презентації інших навчальних цілей і за-
вдань, вони теж можуть бути наявні фоново.
Рекламні тексти другої групи цілеспрямовано дібрані авторами підручника, щоб відобразити або
доповнити тему вивчення. Вони створюють реалістичний контекст, що стимулює мовленнєву активність
і розвиток комунікативних навичок іноземців. Однак алгоритм роботи з таким рекламним матеріалом для
викладача-методиста залишається відкритим і гнучким.
Рекламні тексти третьої групи демонструють використання реклами не лише як допоміжного, але
й як ключового засобу для навчання української мови та розбудови розгалуженої системи завдань і вправ.
У підручнику Алли Недашківської та Олени Сіваченко «PodorozhiUA» ретельно відібрано й
ефективно використано рекламні тексти під час вивчення всіх головних тем курсу УМІ для початківців.
Методисти-практики можуть працювати з рекламою як за авторською структурою викладу матеріалу, так
і за альтернативними сценаріями, адаптуючи її до різних навчальних потреб.
Ключові слова: рекламний текст, креолізований рекламний текст, електронний підручник,
українська мова як іноземна, лінгводидактика.


Повний текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/ufl.2025.19.4808

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.