ПЕРСПЕКТИВНІ НАПРЯМКИ ЗАСТОСУВАННЯ ШТУЧНОГО
ІНТЕЛЕКТУ У МОВНІЙ ПІДГОТОВЦІ СТУДЕНТІВ-ІНОЗЕМЦІВ
Анотація
В умовах повномасштабної війни навчальні заклади України змушені були перейти на дистан-
ційне навчання. Ця трансформація освітнього простору сприяла швидкому впровадженню цифрових тех-
нологій, що активно інтегруються у навчальний процес, а відтак суттєво змінила методичні підходи та
технології, з допомогою яких здійснюється мовна підготовка студентів-іноземців на початковому етапі
навчання. Вже досить давно інформаційно-комунікаційні технології стали частиною навчального про-
цесу, вдосконалившись і урізноманітнившись настільки, що в будь-якому українському ЗВО підготовчі
відділення та факультети застосовували усе доступне обладнання (від світлового проектора до мульти-
медійної дошки) і програмне забезпечення (від простих редакторів, інтегрованих в MS Office до багато-
функціональних оболонок на кшталт hot potatoes і Moodle), різноманітні Інтернет-ресурси (наприклад,
віртуальні дошки, кастомізовані мультимедійні вправи) та освітні ігрові платформи (наприклад, Kahoot!,
Quizzes тощо) щоб забезпечити основні принципи навчання – системність, послідовність і візуалізацію –
для підвищення його ефективності та результативності, а також підвищити мотивацію здобувачів освіти.
Проте на початку 2020-х відбувся новий виток у розвитку технологій, який знаменувався по-
явою та блискавичним поширенням генеративного штучного інтелекту. Саме на його ролі в освіті та
повсякденному житті фокусується дана стаття, в ході якої автори намагатимуться довести ефективність,
доцільність і переваги використання ШІ в мовній підготовці іноземних громадян на початковому етапі
навчання. Адже хоча застосування штучного інтелекту в освітній системі є відносно новим напрямком,
воно має значний потенціал. Щоб по-справжньому зрозуміти його можливості, важливо розібратися в
сутності штучного інтелекту та принципах його роботи, так само як і роботи з ним. Відповідно, у даній
статті розглядаються ключові визначення штучного інтелекту та його філософські інтерпретації. Також
обговорюються сфери застосування цієї передової технології.
Особлива увага приділяється перспективним напрямкам використання штучного інтелекту у
мовній освіті, зокрема іноземців, таким як персоналізоване та адаптивне навчання, оцінка знань, про-
міжне тестування, використання ігрових технологій в освітньому процесі, розвиток інших інноваційних
підходів із допомогою програм і застосунків, які працюють на алгоритмах штучного інтелекту, значно
спрощуючи процес навчання як для викладачів, так і для студентів.
Ключові слова: автоматизоване оцінювання, гейміфікація, генеративний ШІ, освітній простір,
персоналізація, чат-бот, штучний інтелект.
Повний текст:
PDF (English)DOI: http://dx.doi.org/10.30970/ufl.2025.19.4801
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.
