МЕТОДИКА ФОРМУВАННЯ ЛЕКСИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ
В ІНШОМОВНІЙ АВДИТОРІЇ:
ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ТА ПРАКТИЧНІ ПІДХОДИ
Анотація
У статті проаналізовано ключові теоретичні та практичні аспекти формування лексичної компетент-
ності у процесі вивчення української мови як іноземної. Лексична компетентність розглядається як важлива
частина іншомовної комунікативної компетентності, яка забезпечує ефективне спілкування відповідно до
мовних і культурних норм. Автор розкриває особливості засвоєння лексики на початковому (А1), базовому
(А2) і рубіжному (В1) рівнях володіння українською мовою. Проаналізовано методи викладання, які включа-
ють системно-мовні, умовно-комунікативні та комунікативні типи вправ, а також інтерактивні методи, такі як
мовні ігри, робота з текстами та візуальні засоби навчання. Завдяки комунікативному підходу, що передбачає
роботу з реалістичними текстами, рольові ігри та ситуативні діалоги, реалізовано процес занурення іншо-
мовців у мовне середовище. На основі теми «Професії» запропоновано як традиційні системно-мовні, так і
комунікативні завдання, адаптовані до потреб іншомовців. Представлений комплекс вправ спрямований на
поступове формування лексичних навичок: від ознайомлення з новими словами до їх активного застосування
в мовленні. Він забезпечує розвиток навичок читання, говоріння, слухання та письма. Завдяки цим завданням
іншомовці вчаться працювати з текстами та створювати тексти. Застосування таких методів сприяє підвищен-
ню мотивації студентів та ефективному засвоєнню лексичного матеріалу. Читання чи слухання текстів про
відомих українців формує лінгвокраїнознавчу компетентність. Описані підходи можуть використовуватися
і для авдиторної, і для самостійної роботи студентів. Практична значущість роботи полягає у впровадженні
сучасних підходів до викладання лексики української мови як іноземної. Запропоновані підходи та типи вправ
можуть бути адаптовані для вивчення інших тем в іншомовній авдиторії на всіх рівнях.
Ключові слова: методика викладання української мови як іноземної, лексична компетентність,
рівні володіння мовою, вправи.
Повний текст:
PDFDOI: http://dx.doi.org/10.30970/ufl.2025.19.4812
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.
