СЛОВНИКИ ТЕРМІНІВ ОСВІТИ
ЯК ЗАСІБ ВІДОБРАЖЕННЯ ОСВІТНІХ РЕФОРМ

Марта Табака

Анотація


Проаналізовано словники термінів освіти як засіб відображення сучасних освітніх реформ, що засвідчені законодавчими та нормативно-правовими документами. Розглянуто передумови створення новітніх лексикографічних видань.
Окреслено особливості сучасних словників термінів освіти як вагомого джерела фіксації, систематизації, уніфікації та кодифікації нових термінів і понять сфери освіти. Проаналізовано новітні словники, які допомагають освітянам зрозуміти та правильно використовувати спеціальну лексику, а саме: “Національний освітньо-науковий глосарій” (2018), “Словник-довідник лексики сфери освіти: національноєвропейська ідентичність” (2018), “Словник термінів і понять сучасної освіти” (2020), “Нова українська школа: словник термінів і понять” (2022), “Словник новітніх освітянських термінів і понять” (2021) і “Тлумачний словник освітянських термінів” (2022).
Виокремлено ознаки унікальності цих словників і доцільність послуговування ними в процесі удосконалення професійно-термінологічної компетентності освітян, підвищення їхнього професійного, загальнокультурного рівня та педагогічної майстерності. Наведено унікальні приклади словникових статей, які містять визначення актуальних термінів освітньо-наукового вітчизняного та світового простору, дефініції понять, які були вперше зафіксовані укладачами, а також ілюстративний матеріал, джерельною базою якого є тексти громадсько-політичних, освітянських і студентських засобів масової інформації.
Обґрунтовано причину появи нових освітніх термінів і понять, встановлено екстралінгвістичні чинники, які вливають на оновлення семантики усталених термінолексем.
Ключові слова: загальна середня освіта, освітні реформи, сучасна термінологія сфери освіти, словники термінів освіти, поняттєво-термінологічний апарат, професійно-термінологічна компетентність.


Повний текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/ufl.2024.18.4419

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.