СТРУКТУРНО-ЗМІСТОВА ОРГАНІЗАЦІЯ ТА МОВНІ ОСОБЛИВОСТІ
ТЕКСТІВ ОСВІТНЬОЇ РЕКЛАМИ

Ніна Станкевич, Чжан Менвей

Анотація


Розглянуто основні жанри рекламних текстів у сфері освіти у ракурсі їхньої змістової моделі,
структури та специфіки мовного вираження. Простежено зв’язок структурно-смислової організації тек-
стів освітньої реклами з її основними функціями та ознаками як виду реклами, а також залежністю від
жанрової специфіки, характеристики денотата, рекламної мети, віку цільової авдиторії.
Освітню рекламу розглянуто як соціально значущу сферу, основними функціями якої є інформа-
ційна, ціннісно-орієнтована та комунікативна. Визначено структурно-змістову модель рекламного тексту
у сфері освіти, яка ґрунтується на суті поняття “освітні послуги” й зумовлює наявність та характеристику
з рекламною метою таких складників, як суб’єкт, що надає освітні послуги, освітня діяльність, очікува-
ний результат цієї діяльності та адресат, до якого апелює реклама.
Рекламний текст у сфері освіти досліджено в декількох жанрах: проспектах, буклетах, листівках
та рекламних оголошеннях. Виявлено спільні ознаки й суттєві відмінності у побудові текстів та мовному
оформленні.
Засвідчено, що рекламні тексти у сфері освітніх послуг становлять комплексне утворення, де ін-
теграція всіх компонентів і їхня взаємодія сприяють забезпеченню високого ступеня інформативності та
прагматичного впливу. Узагальнено структуру рекламного тексту, описано змістову роль його компонен-
тів, визначено їхнє місце і спосіб подання у досліджуваних жанрах освітньої реклами. Звернено увагу на
структурно-фрагментарне розгортання текстів, посилення інформативної функції у більших за обсягом
жанрах та емоційної складової й маніпулятивного характеру мовних засобів у рекламних оголошеннях.
Зазначено, що мова рекламних текстів освітніх послуг відповідає рекламній цілі кожного компо-
нента, а мовні засоби (лексичні, граматичні) виконують текстоорганізаційну роль або надають текстові
певного стилістичного забарвлення та експресії.
Окреслено перспективи наукових досліджень, що передбачають докладніший мовний аналіз
найбільш мобільного жанру – рекламного оголошення, вивчення композиційно вагомих компонентів ре-
кламних текстів (заголовків, слоганів), а також стилістичних функцій окремих виразних мовних засобів,
елементів мовної гри як маніпулем.
Ключові слова: освітня реклама, рекламний текст, мова реклами, структура, слоган, стилістичні
засоби.


Повний текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/ufl.2024.18.4418

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.