ПРО ЕЛЕКТРОННИЙ ЛИСТ ЯК ЖАНР ПРОФЕСІЙНОЇ
ІНТЕРНЕТ-КОМУНІКАЦІЇ В КУРСІ “МОВА ДІЛОВОГО СПІЛКУВАННЯ”

Марія Кухарчишин, Андріана Чучвара, Христина Щепанська

Анотація


Статтю присвячено розгляду структурно-композиційних, лексико-граматичних, пунктуацій-
них особливостей мови електронного ділового листа як жанру професійної інтернет-комунікації в кур-
сі “Мова ділового спілкування”. Сформульовано такі завдання: 1) розкрити змістове наповнення курсу
“Мова ділового спілкування”; 2) увиразнити важливість змістового модуля, присвяченого діловому спіл-
куванню в інтернеті; 3) проаналізувати електронний лист як жанр професійної інтернет-комунікації. За-
стосовано описовий метод і різні види лінгвістичного аналізу. Акцентовано на мотиваційно-практичній
(мовленнєвій) складовій курсу як визначальній особливості дисципліни “Мова ділового спілкування”, що
визначає підхід до тематичного наповнення чотирьох змістових модулів. У пропонованому дослідженні
увиразнено четвертий змістовий модуль, який розкриває особливості ділового спілкування в інтерне-
ті – “Інтернет-комунікація: специфіка, типи, жанри”, “Мовна організація ділової інтернет-комунікації”.
Аналізований змістовий модуль передбачає ознайомлення студентів із поняттям ‘інтернет-стиль’, типами
мережевого спілкування, жанрами ділової інтернет-комунікації, різновидами дописів у соціальних мере-
жах, культурою спілкування в інтернеті. Щоб удосконалити практичні навички електронного ділового
листування використано освітню модель (сформульовану у мовознавстві), яка полягає в синтезі чотирьох
взаємопов’язаних аспектів. Перший аспект базується на опануванні теоретичних засад досліджуваної
проблеми. Опрацювавши теоретичний матеріал, студенти-філологи розкриють сутність поняття ‘елек-
тронний діловий лист’, систематизують основні принципи створення та правила їх написання. Другий
аспект роботи – практичний. Він полягає передусім у формуванні вмінь і навичок аналізувати тексти
ділових листів. Для прикладу розглянуто структурно-композиційні, лексико-граматичні, пунктуаційні
особливості електронного супровідного листа до резюме та електронного листа-прохання. Третій аспект
роботи – дослідницький – передбачає самостійне опрацювання тексту електронного ділового листа від-
повідно до запропонованого алгоритму. Четвертий етап роботи – творчий – спрямований на самостійне
створення електронного ділового листа з урахуванням вказаних вимог. Результати дослідження можуть
бути використані як матеріали до практичних занять із мови ділового спілкування, української мови за
професійним спрямуванням, культури мови тощо.
Ключові слова: “Мова ділового спілкування”, електронний діловий лист, професійна інтернет-
комунікація, етикет ділової кореспонденції.


Повний текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/ufl.2024.18.4414

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.