ВИКЛАДАЧ У СМАРТФОНІ,
АБО МОБІЛЬНІ ЗАСТОСУНКИ ЯК ІННОВАЦІЙНИЙ ЗАСІБ НАВЧАННЯ
УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЯК ІНОЗЕМНОЇ

Іванна Фецко

Анотація


У статті з’ясовано можливості мобільних технологій та доцільність мобільних додатків у процесі
вивчення української мови як іноземної. Підкреслено, що інформаційні технології є основою для ре-
структурування освіти в сучасних умовах, оскільки відкривають небачені досі перспективи у розв’язанні
важливих завдань підвищення ефективності самонавчання, формування стійких пізнавальних інтересів і
мотивів у студентів, скорочення часу на освоєння матеріалу, зняття напруги, стимулювання пізнавальної
активності й самостійності, розвитку творчих здібностей. Акцентовано, що для сучасного покоління лю-
дей, які народилися в цифровому суспільстві, використання таких засобів, як мережі “Інтернет” і мобіль-
них пристроїв є невід’ємною і цілком природною частиною їхнього життя. Схарактеризовано мобільні
програмні додатки для вивчення української мови як іноземної різних рівнів знань, зокрема застосунки
“Вивчайте українську мову” (“Fun Easy Learn”), “Українська мова для початківців”, “Вчи українську”,
“Tobo Ukrainian” (“Вчіть український словник”), “Learn Ukrainian – Beginners”, “Mondly”, “Ling – Learn
Ukrainian”, “Drops”, “uTalk” для формування й розвитку мовних навичок і вмінь читання, письма, гово-
ріння, аудіювання, розширення активного та пасивного словників, засвоєння культурологічних знань,
формування культури спілкування й елементів глобального мислення, розвиток стійкої мотивації до піз-
навальної діяльності, потреби у використанні української мови для ефективного спілкування, подолання
комунікативного бар’єру тощо. Описано основні характеристики та властивості досліджуваних мобіль-
них застосунків, які допоможуть зробити процес опанування української мови легким і цікавим. Під-
сумовано, що мобільні технології створюють нове середовище й можливості для вивчення української
мови як іноземної, вони стали важливим освітнім інструментом, яким можна успішно оперувати під час
навчання іноземців.
Ключові слова: українська мова як іноземна, інноваційні мобільні технології, смартфон, мобіль-
ний застосунок (додаток), мобільне навчання, мережа “Інтернет”.


Повний текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/ufl.2024.18.4401

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.