ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСИ
ЯК ЗАСІБ ОПАНУВАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЯК ІНОЗЕМНОЇ

Олена Лисенко, Людмила Матусевич

Анотація


Стаття присвячена дослідженню актуальності інтернет-ресурсів як освітньої складової у системі навчання української мови як іноземної. Вивчено розвідки та напрацювання мовознавців, що були здійснені в напрямку іншомовної підготовки із застосування комп’ютерних технологій та інтернет-засобів. У роботі визначено мотиви, що спонукають іноземних громадян до вивчення саме української мови. Проаналізовано зміст популярних сайтів щодо можливості самостійного опанування української мови іноземними громадянами з їх допомогою. Особлива увага зосереджена на дослідженні наповнення інтернет-ресурсів, а саме наскільки їх вміст сприяє: оволодінню фонетики на належному рівні, ознайомленню з граматичними особливостями, опануванню комунікативними навичками відповідно до сучасних потреб, формуванню вокабуляру. Визначено, що запропонована система інтерактивних вправ та завдань інтернет-ресурсів дозволяє здійснювати пояснення в цікавій та доступній формі, проводити закріплення й узагальнення матеріалу на прикладі комунікативних ситуацій із сучасного життя, що сприяє підвищенню інтересу в освітньому процесі. У статті розглянуто як відображено соціокультурний і країнознавчий компоненти у процесі добору та формуванні тематичних блоків, а також розділів інтернет-засобів. З’ясовано, що інтернет-ресурси сприяють формуванню іншомовної мовленнєвої компетенції на достатньому рівні шляхом поєднання теоретичних знань та практичних умінь. У результаті зроблено висновок, що використання інтернету в системі навчання іноземної мови та української зокрема має низку переваг, а саме: дистанційний формат навчання дозволяє самостійно керувати освітнім процесом, особисто визначати час та місце; обирати матеріал відповідно до свого рівня; опрацьовувати теми, керуючись власною метою та колом інтересів; здобувачі мають можливість отримувати знання від носіїв мови, а не лише за підручниками. У статті досліджено питання доцільності та актуальності використання інтернет-ресурсів у процесі навчання іншої мови. Визначено позитивні перспективи використання інтернет-мережі у процесі опанування української мови як іноземної та в підвищенні кваліфікаційного рівня викладачів, що працюють у цьому напрямку.
Ключові слова: мережа “Інтернет”, інтернет-ресурси, інтернет-засоби, інтернет-технології, українська мова як іноземна.


Повний текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/ufl.2024.18.4399

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.