УКРАЇНСЬКА ЕПІСТОЛЯРНА СПАДЩИНА
ЯК МАТЕРІАЛ ДЛЯ РОЗВИТКУ НАВИЧОК ПИСЬМА ІНОЗЕМЦІВ:
ЛИСТИ ЛЕСІ УКРАЇНКИ

Оксана Самусенко

Анотація


У статті розглянуто письмо як вид мовленнєвої діяльності в аспекті лінгводидактики. Метою
розвідки є висвітлення епістолярної спадщини Лесі Українки як матеріалу для розвитку навичок писемного
мовлення іноземців, що вивчають українську мову. Вибір матеріалу зумовлений низкою чинників, зокрема
непересічною постаттю Лесі Українки, її потужним епістолярним талантом, полілінгвізмом, культурною та
перекладацькою діяльністю мисткині. Вільний доступ до листів на сайті електронного видання, де орфо-
графію та пунктуацію подано за нормами сучасного правопису, уможливлює використання цих текстів у
навчальному процесі з української мови як іноземної. Попри те, що використання творчого надбання Лесі
Українки як навчального матеріалу для іншомовних студентів уже має хорошу традицію, її епістолярна
спадщина лише починає зацікавлювати викладачів української мови як іноземної.
У роботі приділено увагу теоретичним основам та наведено практичні рекомендації з розвитку нави-
чок письма в іншомовній аудиторії. Висвітлено місце створення листів українською мовою в методиці навчан-
ня мови як іноземної, окреслено матеріал та завдання для інокомунікантів з метою розвитку вмінь на навичок
писати дружні та ділові листи українською мовою. Наголошується на важливості підготовчого етапу, що
включає комплекс завдань на опрацювання форм кличного відмінка, формул звертання, привітання, прощання,
висловлення подяки тощо. Окрему увагу приділено структурі листа в українській мові. Доведено, що дієвим
способом розвитку навичок письма може бути робота над листами Лесі Українки. У статті наведено мовний
матеріал та перелік завдань для різних рівнів володіння українською мовою, які студенти можуть виконати на
матеріалі листів Лесі Українки. 
Ключові слова: українська мова як іноземна, письмо як вид мовленнєвої діяльності, епістолярій,
лист, Леся Українка.


Повний текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/ufl.2024.18.4394

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.