АВТЕНТИЧНЕ ВІДЕО
В НАВЧАННІ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЯК ІНОЗЕМНОЇ

Інна Линчак

Анотація


У статті автор аналізує наукові здобутки української лінгводидактики у царині теоретичного й практичного осмислення роботи з автентичними аудіовізуальними матеріалами як додаткового навчального джерела під час вивчення УМІ.
Серед численних публікацій вітчизняних науковців на цю тему (від початку 2000-х рр. і до сьогодні) виділено розвідки, що зосереджені на загальних питаннях застосування аудіовізуального методу в процесі формування іншомовної комунікативної компетентності, статті-огляди найчастотніших “аудіовізуальних практик” у курсі УМІ, ґрунтовні дослідження щодо роботи з окремими жанрами автентичного відео в аудиторії іноземних слухачів. Окреслено діапазон жанрів автентичної відеопродукції, що можуть використовуватися з навчальною метою під час опанування УМІ. До таких зараховано художні, документальні, мультиплікаційні фільми, інформаційно-пізнавальні та розважальні телепрограми (випуски новин, відеоінтерв’ю, академічні лекції, відеопрезентації, віртуальні екскурсії по музеях і містах України, відеоблоги, телешоу, стендап-комедії та ін.), відеозвернення публічних осіб, рекламні блоки, трейлери, музичні відеокліпи тощо. Акцентовано, що серед переліченого саме фільмам різних жанрів (насамперед короткометражним) українські методисти надають найбільшу увагу. Виокремлено ключові питання, над осмисленням яких працює українська кінодидактика. Проаналізовано наукові студії вітчизняних методистів про використання з лінгводидактичною метою інших жанрів автентичного відео – відеоінтерв’ю, пісенних відеокліпів, рекламних роликів, віртуальних екскурсій, професійних відео тощо. Подано власні зауваження щодо заявленої теми та окреслено питання на перспективу. Наголошено, що робота з автентичним відео потребує з боку викладача розуміння конкретної цілі його використання на занятті, знання репертуару українського автентичного матеріалу та його лінгводидактичного потенціалу, спеціального методичного опрацювання для розгляду в іншомовній аудиторії.
Ключові слова: автентичне відео, жанр, аудіювання, українська мова як іноземна, лінгводидактика.


Повний текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/ufl.2024.18.4391

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.