ВИВЧЕННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ІНОЗЕМНИМИ СТУДЕНТАМИ ПІДГОТОВЧОГО ВІДДІЛЕННЯ ЗАСОБАМИ ІКТ

Юлія Косенко

Анотація


У статті висвітлюються теоретико-методологічні проблеми навчання української мови іноземних студентів на підготовчих факультетах на засадах особистісно орієнтованої, компетентнісної та комунікативної парадигм, а також розглядається текст як одна з важливих форм спілкування. Встановлено, що тексти комунікативної спрямованості позитивно впливають на сприйняття та засвоєння навчального матеріалу, наведено приклади завдань, які пройшли попередню апробацію в аудиторії. Зазначено, що робота з текстом дає можливість сформувати всебічно розвинену особистість, яка вільно оперує смислами, багаторівневими та багатоструктурними моделями для творчої реалізації життєвих цілей, завдань і намірів. Продемонстровано методичні переваги вивчення української мови як іноземної з використанням мультимедіа. З’ясовано , що цей метод має більший ступінь інтерактивності навчання, дозволяє обирати темп і рівень завдань, покращує швидкість засвоєння граматичних конструкцій та накопичення словникового запасу. Обґрунтовано використання інтерактивних відеокліпів під час вивчення усної мови. Доведено що, демонструючи таблиці, фотографії та малюнки на тему мовного спілкування реалізується принцип наочності. Представлено сучасні підходи до вивчення української мови як іноземної. З’ясовано, що комунікативний підхід у вивченні української мови як іноземної є центральним. Виокремлено три групи проблем адаптації: академічні, тобто пов’язані з навчальним процесом; індивідуальні, пов’язані з особливостями особистості; і соціокультурні, пов’язані з умовами нового соціального середовища, які інтенсивно вивчаються і успішно застосовуються в практиці навчання іноземців у закладах вищої освіти. Обґрунтовано доцільність використання інформаційно-комп’ютерних технологій для формування комунікативної компетентності іноземних слухачів. Проаналізовано використання Інтернет-ресурсів у навчанні української мови як іноземної. З’ясовано, що запровадження відеоматеріалу з української мови як іноземної дає можливість якісно змінити процес навчання та в перспективі забезпечити більш високий рівень володіння українською мовою. Висвітлено потенційні можливості використання комп’ютерних технологій та мережі Інтернет у процесі вивчення української мови як іноземної. Порушено проблему відбору навчального матеріалу, який використовується на комп’ютерних носіях та мережі Інтернет. У статті проаналізовано основні аспекти використання інформаційно-комунікаційних технологій у вивченні української мови як іноземної, запропоновано досвід використання нових інформаційних технологій, телекомунікацій у вивченні української мови як іноземної; показано позитивні сторони інноваційних технологій навчання, які доцільно застосовувати у процесі навчання. Ключові слова: адаптація, комунікація, текст, компетентність, комунікативний підхід

Повний текст:

PDF (English)


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/ufl.2022.16.3717

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.