ПОЕТИКА ВИБРАНИХ ТВОРІВ
ЕЛІЗИ ОЖЕШКО І МАРІЇ КУНЦЕВИЧ
ТА ІДЕНТИЧНІСТЬ ЖІНОЧИХ ПЕРСОНАЖІВ

Aleksandra Banot

Анотація


Зроблено спробу показати співвідношення між модерністичною поетикою і творенням
жіночої ідентичності в повістях Елізи Ожешко “Ad astra” (Ad astra, 1904) та “… І нехай
пісня заплаче” (…I pieśń niech zapłacze, 1905). Особливу увагу в аналізованих творах спрямовано
на образи природи та їхні функції, на меланхолію як естетичну категорію і на роль
казкової схеми. Навіть більше, ми хочемо вказати на присутність подібних мистецьких
засобів і конвенцій у творчості Марії Кунцевич, зокрема, в її оповіданнях “Той погляд” зі
збірки “Гармонія з дитиною” (Tamto spojrzenie (Przymierze z dzieckiem), 1927) та “Обличчя
чоловіка” (Twarz mężczyzny, 1928). У центрі нашого наукового інтересу перебуває пошук
відповіді на питання, чи можна вважати Е. Ожешко предтечею творення поетики і стилістики,
характерної для жіночої прози міжвоєнного двадцятиліття ХХ ст.
Ключові слова: жіноча ідентичність, поетика, модернізм, період міжвоєнного двадцятиліття,
жіноча проза.


Повний текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/fpl.2013.125.331

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.