УНІВЕРСИТЕТ І СУСПІЛЬСТВО: ІСТОРИЧНИЙ ВИМІР ТА СУЧАСНИЙ ГЛОБАЛІЗОВАНИЙ СВІТ
Анотація
Репрезентовано трактування суті та концептуальної ролі університету в суспільстві й акцентовано, що виключною соціальною функцією університету є наукове дослідження. Розглянуто питання найупливовіших глобальних тенденцій розвитку вищої освіти, які стають все більш визначальними у зв’язку з сучасним розвитком нових комунікаційних технологій, модернізацією та глобалізацією ринку праці. Наголошено, що для того, щоб розвиватися в сучасних умовах, університети повинні водночас конкурувати і співпрацювати, долати перешкоди спільними зусиллями відповідно до соціальних викликів та вимог. Розглянуто, як “зовнішні” щодо університету сили і чинники змін та “специфічно університетські” чинники змін діють як інструменти інтеграції, створення ринкових ніш, інтернаціоналізації та глобалізації. Зазначено, що в контексті змін, які проходить система вищої освіти, відбувається формування ринку послуг вищої освіти, у якому традиційні постачальники освітніх послуг і “нові постачальники освіти” конкурують або доповнюють пропозицію один одного. З’ясновано, що основним виміром якості будь-яких реформ вищої освіти є те, чи задоволені їхніми результатами усі їхні “учасники” на всіх рівнях, чи, як наслідок, вони інтегровані у світовий ринок праці. Робота ґрунтується на результатах власних наукових досліджень, розпочатих автором в Гумбольдтському університеті (м. Берлін) та Університеті Турку (Фінляндія) за підтримки програми Erasmus Mundus.
Ключові слова: вища освіта, реформи вищої освіти, глобальні тенденції, інтернаціоналізація, мобільність, академічна свобода, освітні послуги.
Повний текст:
PDFDOI: http://dx.doi.org/10.30970/vpe.2017.32.8057
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.