“ВИКЛИКИ” ДЛЯ ПРОФЕСІЇ УНІВЕРСИТЕТСЬКОГО ВИКЛАДАЧА В УМОВАХ СУЧАСНИХ РЕФОРМ У ГАЛУЗІ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Yuliya Zayachuk

Анотація


Розглянуто процес сучасних європейських реформ у галузі вищої освіти. Здійснено аналіз процесу адаптації Болонської реформи різними європейськими країнами на прикладі таких європейських університетських моделей, як Гумбольдтської моделі дослідного університету та скандинавської університетської моделі. Проаналізовано зміни умов діяльності, можливості та “виклики” для професії університетського викладача в умовах сучасних освітніх реформ. У цьому контексті розглянуто такі головні “виклики”: обмеження навчального часу студента і структурування навчального плану; академічна свобода викладача вищої школи (з погляду її індивідуального та інституційного компонента); зміни в процесі викладання та академічна свобода студента. Порівняльний аналіз цих реформ та процес їх впровадження різними європейськими країнами виконано з взяттям до уваги історичних освітніх традицій та сучасних економічних умов європейських країн. Стаття ґрунтується на результатах, отриманих автором шляхом наукових досліджень, проведених у Гумбольдтському університеті (м. Берлін, Німеччина) та Університеті Турку ( м. Турку, Фінляндія) в рамках програми Erasmus Mundus. Дослідження базоване на інтерв’ю й анкетуванні учасників освітнього процесу в університетах на всіх рівнях: професорів, викладачів, студентів та адміністраторів, що займаються студентськими справами.   Ключові слова: європейський простір вищої освіти, реформи в галузі вищої освіти, Болонський процес, європейські університетські моделі, структурування навчального плану, мобільність, академічна свобода.

Повний текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vpe.2013.29.4842

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.