РОЗВИТОК ПІЗНАВАЛЬНОГО ІНТЕРЕСУ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
Анотація
Досліджено проблему розвитку пізнавального інтересу молодших школярів на уроках української мови в умовах сучасної початкової школи. Виокремлено особливості розвитку, серед яких інноваційність підходів та новизна навчального матеріалу, застосування ігрових технологій, упровадження інтерактивних технологій, інтеграція та використання міжпредметних зв’язків у процесі навчання (можливість вивчення матеріалу з різних предметів як єдиного цілого; широка можливість розвитку зв’язного мовлення учнів, розширення світогляду молодших школярів, розвиток розумової діяльності, формування позитивних моральних, естетичних, громадянських, екологічних та інших якостей особистості), колективний спосіб організації навчання із застосуванням діалогічних пар змінного складу тощо. Підкреслено, що елементи технології колективних способів навчання використовують під час уроків української мови, на етапах закріплення, удосконалення навичок з будь-якої теми у процесі вирішення проблемної ситуації. Акцентовано увагу на застосуванні дидактичних ігор (розгадування кросворду на визначену тему, рішення ребусів, шарад тощо). Виявлено, що прищеплення інтересу до предмета забезпечує навчання, спрямоване на збагачення словникового запасу, розвитку мовлення, активізації уваги дітей, розширення кругозору, розвиток творчої фантазії, удосконалення моральних якостей. З’ясовано, що активізації мислення і розвитку пізнавального інтересу сприяють інтерактивні технології, які допомагають кожній дитині максимально розкрити свій творчий потенціал, стати більш успішним у навчанні. Визначено педагогічні можливості електронної дошки як засобу навчання. Зроблено висновок, що важливо розвивати інтерес учнів до самих знань, до процесу самостійного набуття цих знань і вдосконалення існуючих, а пізнавальний інтерес розглядати і як більш міцне засвоєння навчального матеріалу, і як стимул до розширення і поглиблення наявних знань.
Ключові слова: уроки української мови, пізнавальний інтерес, учні молодшого шкільного віку, методи і прийоми навчання, початкова школа, розвиток.
Повний текст:
PDFПосилання
- Бланк Т. В. Формування позитивної мотивації як фактора успіху навчальної діяльності молодших школярів. Початкове навчання та виховання : наук.-метод. журнал. Харків : Основа, 2009. № 16/18. С. 2–9.
- Державний стандарт початкової освіти. 2018. URL: https://zakon.rada. gov.ua/laws/show/87-2018-%D0%BF#Text.
- Про забезпечення функціонування української мови як державної : Закон України. 2019. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2704-19#Text.
- Про освіту : Закон України. 2017. URL: https://zakon.rada.gov.ua/ laws/show/ 2145-19#Text.
- Концепція Нової української школи. 2018. URL: https://mon.gov.ua/ua/ tag/nova-ukrainska-shkola.
- Лущинська О., Ростикус Н. Використання мовленнєвих ситуацій та інтерактивної дошки на уроках розвитку зв’язного мовлення. Вісник Львівського університету. Серія педагогічна. 2016. Вип. 31. С. 272–277.
- Мієр Т. І. Організація навчально-дослідницької діяльності молодших школярів : монографія. Кіровоград : ФО-П Александрова М. В. 2016. 424 с.
- Саух П. Ю. Сучасна освіта: портрет без прикрас : монографія. Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка. 2012. 382 с.
- Товканець Г. Особливості гри як елементу освітньої діяльності у початковій школі. Ігрові технології в розвивальному середовищі початкової школи: методичні рекомендації. Мукачево : РВЦ МДУ, 2023. С. 6–22.
- Флячинська О. М. Формування і розвиток пізнавальних інтересів молодших школярів в процесі навчальної діяльності. Науково-методичний центр управління освіти Житомирської міської ради. Житомир. 2017. URL: https://naurok.com.ua/f ormuvannya-i-rozvitok-piznavalnih-interesiv-molo-dshih-shkolyariv-v-procesi-navchalno-diyalnosti-.
- Трунова В. А., Пенькова С. Д. Активізація пізнавальної діяльності молодших школярів на уроках української мови та літературного читання. Balkan Scientific Review. 2021. Vol. 5. № 2(12). С. 10–15.
DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vpe.2024.40.12237
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.