СТРУКТУРА ГОТОВНОСТІ ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ: ТЕОРЕТИЧНИЙ АНАЛІЗ

Olga Rybak

Анотація


Розглянуто сутність поняття «готовність майбутнього вчителя» на основі теоретичних показників: знань, умінь та навичок через показник фаховості працівника освітнього середовища у професійній діяльності. Показано роль роботи вчителя в соціумі, яку розглядають через призму базових цінностей: наукових, культурних, традиційних як великої відповідальності перед суспільством у навчанні молодших школярів; розкрито професіоналізм учителя нового типу в новій українській школі на основі гармонійного розвитку молодшого школяра. На основі проведеного аналізу з’ясовано важливість готовності вчителя початкової школи у роботі з молодшими школярами в початковій ланці освіти. Висвітлено думку про те, що головною метою освіти є всебічно розвинена особистість в аспекті відходження від традиційного навчання до інноваційного. Охарактеризовано можливості різноманітних підходів (компетентнісного, особистісно-орієнтованого, діалогічного, критеріального, синергетичного) у готовності майбутніх учителів початкової школи. Констатовано важливість підходів у вигляді структурованої системи готовності вчителя на базі невпорядкованого потоку інформації. Поставлено акцент готовності майбутніх учителів початкових класів через індивідуальну ознаку людини. Наголошено на тому, що готовність вчителя початкової школи сприяє модернізації системи освіти в професійній діяльності у здобувачів закладу початкової освіти. Акцентовано на готовності майбутніх учителів початкових класів через індивідуальну ознаку людини.

Ключові слова: готовність майбутнього вчителя, діалогічний підхід, компетентнісний підхід, критеріальний підхід, особистісно-орієнтований підхід, початкова школа, професіоналізм учителя, професійна діяльність, синергетичний підхід, структурована система.


Повний текст:

PDF

Посилання


  1. Варга Л. І., Мартин Н. М. Критеріальний підхід до формування комунікативної культури майбутніх учителів засобами інтерактивних технологій. Науковий вісник Мукачівського державного університету. Серія «Педагогіка та психологія» : зб. наук. праць / ред. кол.: Пазюра Н. В. (гол. ред.) та ін. – Мукачево : Вид-во МДУ, 2020. Т. 6. № 1. С. 110–114.
  2. Васильєва О. С., Оверчук І. В. Нотатки про американську школу. Учитель, 1999. № 3–4. С. 59.
  3. Використання інтерактивних технологій навчання в професійній підготовці майбутніх вчителів : монографія. Київ : Наук. світ, 2003. C. 138–140.
  4. Ігнатенко Н. В. Новій школі – учитель нового типу. Рідна школа, 2002. № 7. С. 10–11.
  5. Комар О. А. Інтерактивні технології – технології співпраці. Початкова школа, 2004. № 9. С. 5–7.
  6. Комар О. А. Підготовка майбутніх учителів початкової школи до застосування інтерактивних технологій. Теоретико-методичні аспекти. Монографія. Умань : РВЦ «Софія», 2008. C. 33–35.
  7. Підготовка майбутнього вчителя до впровадження педагогічних технологій : навч. посібник. Київ : Вид-во А.С.К., 2003. С. 140–143.
  8. Побірченко Н. С. Інноваційні підходи до підготовки майбутніх учителів у контексті реформування системи вищої педагогічної освіти. Київ : 2003. № 3. С. 3–5.
  9. Пуховська Л. П. Професійна підготовка вчителів у Західній Європі : спільність і розбіжності. Київ : Вища школа, 1997. C. 80–82.
  10. Ремньова Н. Ю. Структура готовності майбутніх учителів початкової школи до застосування технології розвитку критичного мислення в навчальному процесі. Режим доступу : https://iea.gov.ua/wp-content/uploads/2020/11/Zbirnik-tez-dopovidej-konferentsiyi_Reforma-osviti-v-Ukrayini-2020.pdf
  11. Старєва А. М. Аналіз стратегій розвитку закордонного досвіду професійно-педагогічної підготовки майбутніх учителів. Науковий вісник Миколаївського державного педагогічного університету. Педагогічні науки: Збірник наукових праць. Миколаїв : МДУ, 2003. Вип. 5. С. 92–100.
  12. Старєва А. М. Роль педагогічної практики в підготовці студентів до реалізації особистісно-орієнтованого навчання. Технології неперервної освіти: проблеми, досвід, перспективи розвитку. Миколаїв : МФ НаУКМА, 2002. С. 14.




DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vpe.2022.36.11561

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.