АЛЬТЕРНАТИВНІ ФОРМИ ЗДОБУТТЯ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ В США

Yuliia Dmytriv

Анотація


Розглянуто проблему альтернативної освіти в США як однієї з інноваційних форм навчання, поява якої зумовлена низкою чинників, серед них – політичні, економічні, соціально-культурні перетворення, які безперервно відбуваються у світовому просторі. Саме ці трансформації, які впливають на освітнє середовище, сприяють появі нетрадиційних підходів, нових освітніх форм навчання та змінюють погляд батьків на освіту їхніх дітей. Зміни в організації суспільства, глобальні пандемії, війни провокують батьків шукати розв’язання проблеми здобуття освіти у нетрадиційний спосіб, адже як перед ними, так і перед дітьми постають нові виклики, які потребують негайного реагування та нового бачення для їх вирішення.

Для здобуття учнями якісної освіти потібен індивідуальний підход до процесу їхнього навчання. Однак, зважаючи на певні особливості учнів (низький рівень продуктивності, емоційні та поведінкові порушення, низька розумова активність, потреба у додатковому пояснені вчителем питання), виникла потреба у додатковому супроводі таких дітей педагогом та батьками. Пошук ефективних засобів для сприяння розвитку особистості учня та розширення його знань, умінь, навичок та компетенцій залишається актуальним й сьогодні.

На основі аналізу зарубіжної та вітчизняної науково-педагогічної літератури визначено сутність поняття альтернативної освіти, а також періодизацію її становлення та виявлено відмінності між традиційною та альтернативною системою освіти в США. Охарактеризовано основні етапи розвитку альтернативної освіти, зокрема: фрагментарний, уніфікований, прогресивістсько-універсальний, пошуковий, інноваційно-реформаторський та реформаторський. Розкрито зміст поняття «альтернативної школи» як форми реалізації альтернативної освіти у педагогічній практиці в історичному та сучасному контексті. Описано типологію альтернативних шкіл у США за М. А. Рейвід.

Ключові слова: альтернативна освіта США, періодизація альтернативної освіти, альтернативна форма навчання, альтернативні школи США, типологія альтернативних шкіл, освітні трансформації.


Повний текст:

PDF

Посилання


  1. Заболотна О. А. Теорія і практика альтернативної шкільної освіти у країнах Європейського Союзу : монографія. Умань : ФОП Жовтий, 2013. 372 с.
  2. Козубовська І., Палкуш В., Товканець О. Розвиток альтернативної освіти в США. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія «Педагогіка. Соціальна робота». № 2 (49). 2021. С. 62–65.
  3. Ajeng Apriliana Nur Icmi, Yoyon Suryono. The Role of Homeschooling in the Modern Era International Conference on Meaningful Education. Vol. 2019. URL : https://www.researchgate.net/(дата звернення: 27.03.2022).
  4. Aron L. Y. (2006). An overview of alternative education. Washington, DC: Urban Institute. URL : https://www.researchgate.net/ (дата звернення: 01.04.2022).
  5. Dictionary by Merriam-Webster. URL : https://www.merriam-webster.com
  6. Ed Collom. The Ins and Outs of Homeschooling: The Determinants of Parental Motivations and Student Achievement, Education and Urban Society. 37. 2005. P. 307–335.
  7. Massachusetts Department of Elementary and Secondary Education. URL : https://www.doe.mass.edu
  8. Moss E., Strawhun J., & Peterson R. L. Alternative schooling. Strategy brief. Lincoln, NE: Student Engagement Project, University of Nebraska-Lincoln and the Nebraska Department of Education. http://k12engagement.unl.edu/alternative-schooling. September, 2014. URL : https://k12engagement.unl.edu/ (дата звернення: 01.04.2022).
  9. Sliwka A. The contribution of alternative education, In: OECD, Innovating to learn – learning to innovate. Paris : OECD/CERI, 2008. URL : https://www.oecd.org/education/ceri/40805108.pdf (дата звернення: 23.03.2022).




DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vpe.2022.36.11501

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.