МЕТОДИКА «STORYTELLING» ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ
Анотація
Порушено питання використання методики «storytelling» як засобу формування комунікативної компетентності здобувачів освіти; визначено актуальність теми, яка зумовлена вимогами, які висунені сучасному вітчизняному освітньому процесу і які передбачені нормативними актами, поява яких обумовлена реформою школи загалом, покращенням освіти відповідно до європейських норм; окреслено важливість формування комунікативної компетентності здобувачів освіти, результатом сформованості відповідної компетентності у здобувачів освіти є те, що школярі вільно володіють українською мовою, тобто вироблене вміння висловлювати власну думку (усно/письмово), емоції, чітко і переконливо пояснювати факти та події, крім того, бажання читати, відчувати красу слова, розуміти функцію мови для конструктивної комунікації та культурного самовираження, готовність використовувати державну мову як рідну в певних життєвих ситуаціях; зазначено, що методика storytelling сприяє формуванню сприятливої психологічної атмосфери, налагодженню довірливих стосунків між педагогами та здобувачами освіти різного рівня; з’ясовано походження терміна storytelling; виокремлено переваги застосування методики в освітній роботі; окреслено принципи побудови історії за методикою storytelling, її тип, композицію та рекомендовану тривалість; наголошено на тому, що методика сторітеллінгу є ефективною завдяки своїм особливостям, які сприяють кращому засвоєнню знань, запам’ятовуванню і відтворенню інформації; до особливостей методики storytelling віднесено залучення до роботи образного мислення і способу сприйняття під час творення й слухання історії; наявність героя, поведінка якого змінюється під час подолання перешкод, здійснення морального вибору, виконання поставлених перед ним завдань; динамізм сюжету історії; вплив історії на емоційний стан здобувача освіти; застосування методики storytelling дає можливість сформувати такі компетентності, як підприємливість та фінансова грамотність, які є показником готовності дитини до життя.
Ключові слова: методика storytelling, комунікативна компетентність, риторична компетенція, здобувачі освіти, початкова школа, освітній процес.
Повний текст:
PDFПосилання
- Андерсон К. Успішні виступи на TED. Рецепти найкращих спікерів / пер. з англ. Олександра Асташова. 4-те вид. Київ : Наш формат, 2019. 256 с.
- Большакова І. Українська мова. Технологія «Сторітелінг» URL : http://interactive.ranok.com.ua/theme/contentview/kyrsi-dlya-vchitelv/rankov-zystrch/stortellng/inna-bolshakova-stortellng (дата звернення: 31.03.2021).
- Вікіпедія: Розповідання історій. URL : https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9E%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D1%96%D0%B4%D1%8C_(%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%86%D0%B5%D1%81)
- Дубок Т. В. Використання технології сторітеллінг на уроках української мови та літератури як засобу формування мовної компетентності учнів. URL : http://timso.koippo.kr.ua/hmura13/dubok-tetyana-vasylivna-vykorystannya-tehnolohiji-storitelinh-na-urokah-ukrajinskoji-movy-ta-literatury-yak-zasobu-formuvannya-movnoji-kompetentnosti-uchniv/
- Закон України “Про освітуˮ : прийнятий 05.09.2017 р. URL : http://osvita.ua/legislation/law/2231/
- Зустрічі, що змінюють життя. Ірина Снітинська розповіла про “Час історійˮ (інтерв’ю). URL : https://dyvys.info/2018/03/20/zustrichi-shho-zminyuyut-zhyttya-iryna-snitynska-rozpovila-pro-chas-istorij-interv-yu/
- Калюжка Н., Самойленко Н. Сторітеллінг як один із методів підготовки майбутніх учителів до роботи в умовах інклюзивного класу. Зб. наук. праць. Вип. 26 (1–2019). Ч. 1. С. 92–98.
- Кость С. “Сторітеллінгˮ як засіб формування ефективної риторичної компетенції педагога. “Актуальні проблеми початкової освіти та інклюзивного навчанняˮ : зб. тез ІІІ Міжнар. наук.-практ.конф. Львів : ЛНУ імені І. Франка, 2018. С. 35–36.
- Навчально-методичний посібник “Storytellingˮ (Історії, які навчають). URL : https://vseosvita.ua/library/navcalno-metodicnij-posibnik-storytelling-istorii-aki-navcaut-205089.html
- Сторітелінг, який не залишає байдужим. URL : https://www.yakaboo.ua/ua/storiteling-jakij-ne-zalishae-bajduzhim.html
- Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Савченко О. Я. 3–4 клас. URL : https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-1-4-klas/2020/11/20/Savchenko.pdf
DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vpe.2021.35.11312
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.