Галузь та проблематика
У Віснику Львіського університету. Серія педагогічна публікують оригінальні (раніше ніде не опубліковані) наукові статті теоретичного та експериментального характеру з актуальних проблем сучасної філософії освіти, теорії та практики виховання учнівської та студентської молоді, дидактики середньої та вищої школи, історії педагогіки, соціальної та корекційної педагогіки, андрагогіки, освітнього менеджменту, порівняльної педагогіки тощо.
Відповідно до рішення Атестаційної колегії МОН України, затвердженого наказом МОН України від 15.04.2021 р. № 420 збірник включений до переліку фахових наукових видань України (Категорія "Б") зі спеціальностей 011 "Освітні, педагогічні науки", 012 "Дошкільна освіта", 013 "Початкова освіта", 014 "Середня освіта", 015 "Професійна освіта", 016 "Спеціальна освіта", 231 "Соціальна робота".
Збірник зареєстровано в міжнародних каталогах періодичних видань та базах даних: Google Scholar, Index Copernicus.
Політика розділів
Статті
АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ ВІКОВОЇ, КОРЕКЦІЙНОЇ, СОЦІАЛЬНОЇ ПЕДАГОГІКИ ТА ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ
ОСВІТНЬО-ВИХОВНІ ТА СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ В ІСТОРИКО-ПОРІВНЯЛЬНИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ
ПРОФЕСІЙНА ОСВІТА
АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ДИДАКТИКИ СЕРЕДНЬОЇ І ВИЩОЇ ШКОЛИ
ПОРІВНЯЛЬНА ПЕДАГОГІКА
ІСТОРІЯ УКРАЇНСЬКОЇ ТА ЗАРУБІЖНОЇ ШКОЛИ
ФІЛОСОФІЯ СУЧАСНОЇ ОСВІТИ
ТЕОРІЯ І ПРАКТИКА СУЧАСНОГО ВИХОВАННЯ
ІСТОРІЯ УКРАЇНСЬКОЇ ТА ЗАРУБІЖНОЇ ПЕДАГОГІКИ
ПРОБЛЕМИ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ ВИКЛАДАЧА ВИЩОЇ ШКОЛИ
СВІТОВІ ТА ЄВРОПЕЙСЬКІ ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ВИЩОЇ ОСВІТИ І НОВІ РЕАЛІЇ ВИКЛАДАЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
ОСВІТНІ ТРАНСФОРМАЦІЇ У ВИЩІЙ ШКОЛІ У КОНТЕКСТІ СУЧАСНИХ ВИКЛИКІВ
ФІЛОСОФСЬКО-ЕТИЧНА КОНЦЕПЦІЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ВИКЛАДАЧА ВИЩОЇ ШКОЛИ
УНІВЕРСИТЕТСЬКА ОСВІТА В УКРАЇНІ І ЗАКОРДОНОМ: ІСТОРИЧНІ АСПЕКТИ СТАНОВЛЕННЯ, СУЧАСНИЙ ЕТАП ТА ПЕРСПЕКТИВИ
ПЕДАГОГІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ У СУЧАСНОМУ ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ
ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА ФАХІВЦІВ ПОЧАТКОВІ ТА ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ В КОНТЕКСТІ СОЦІАЛЬНОЇ МОБІЛЬНОСТІ
ВІТЧИЗНЯНИЙ І ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ.
ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ПОЧАТКОВІЙ ОСВІТІ
ПРОБЛЕМИ ІНКЛЮЗИВНОГО ТА ІНТЕГРАТИВНОГО НАВЧАННЯ В СИСТЕМІ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ
АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ТЕОРІЇ ТА ПРАКТИКИ ВИЩОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ
Процес рецензування
Процедура рецензування є обов’язковою для усіх рукописів, які надіслані електронною поштою на розгляд редколегії. До оцінювання допускаються наукові статті, які оформлені відповідно до вимог Вісника (Керівництва для авторів). Якщо стаття не відповідає вимогам, то вона може бути повернута авторові.
Редакція Вісника приймає рішення щодо призначення рецензентів рукопису відповідно до тематики дослідження (актуальних проблем сучасної філософії освіти, теорії та практики виховання учнівської та студентської молоді, дидактики середньої та вищої школи, історії педагогіки, соціальної та корекційної педагогіки, андрагогіки, освітнього менеджменту, порівняльної педагогіки тощо).
Перед рецензуванням рукописи статей проходять перевірку на наявність плагіату, коректність цитувань та відповідність формальним вимогам (технічне оформлення, структура статті, список літератури тощо).
Процедура рецензування є анонімною і здійснюється за моделлю двостороннього сліпого рецензування (double-blind peer review), рецензенти не знають авторів, автори не знають рецензента.
Рецензенти отримують від редакції електронний варіант статті та форми рецензії.
Під час рецензування висвітлюються такі питання:
- Чи відповідає наукова стаття профілю журналу?
- Чи відповідає рецензована стаття вимогам до публікацій у фахових виданнях?
- Чи відповідає зміст статті темі?
- Чи відповідає література вимогам до публікацій у збірнику?
Рецензенти оцінюють актуальність дослідженої проблеми, визначають рівень науковості рецензованого тексту, характеризують рівень теоретичного та практичного значення виконаного дослідження, обґрунтованість результатів і висновків.
Процес рецензування може тривати 2–4 тижні. Рецензенти виявляють позитивні сторони і недоліки виконаного дослідження, характеризують логічність, системність, науковість та стилістику рукопису та зазначають, які виправлення та доповнення мають бути внесені авторами. Після завершення оцінювання статті рецензент може рекомендувати:
- Прийняти до друку без застережень
- Прийняти після внесення коректив
- Відхилити
Після отримання рецензій редакція надсилає їх авторам. Якщо отримано дві позитивні рецензії, рукопис приймають до публікації. Якщо необхідне внесення правок, автори переглядають рукопис, враховуючи всі зауваження та рекомендації рецензентів. Доопрацьовані статті скеровується на погодження рецензентам. Якщо повторний висновок рецензентів негативний, то стаття відхиляється та не підлягає подальшому розгляду.
Остаточне рішення про публікацію ухвалюється редакцією.
Політика відкритого доступу
Цей журнал практикує політику негайного відкритого доступу до опублікованого змісту, підтримуючи принципи вільного поширення наукової інформації та глобального обміну знаннями задля загального суспільного прогресу.
