АНТИРАДЯНСЬКА ПРОПАГАНДА ЯК ОСНОВНА КОМУНІКАТИВНА СТРАТЕГЕМА В ДРУКОВАНИХ ПЕРІОДИЧНИХ ВИДАННЯХ 1943 РОКУ (НА МАТЕРІАЛІ АНАЛІЗУ ГАЗЕТИ «ВІДРОДЖЕННЯ»)

Oksana Pochaps’ka

Анотація


У статті розглянуто основні аспекти формування системи комунікації редакцією газети «Відродження». Оскільки газета мала відкриту антирадянську позицію, стратегічний вибір комунікативного вектору в переломних умовах формувався із урахуванням найбільш вразливих позицій для розвитку української нації. Мова йшла про об’єднання українського населення навколо економічного, культурного, політичного й силового мотиваторів.

Автор доходить висновку, що основним стратегічним напрямом формування інформаційних повідомлень у газеті «Відродження» була концепція вищості німецької нації, яка готова прийти на допомогу українцям у формуванні якісно нової, вільної від радянського правління держави.

Ключові слова: стратегема, стратегічні комунікації, преса, газета «Відродження».


Повний текст:

PDF

Посилання


За час з 16-го по 19-е квітня збито 178 совєтських літаків // Відродження. 1943. №31 (138). С. 1.

З Німеччиною проти большевизму : боротьба народів Сходу // Відродження. №25 (132). 2 квітня. С. 1.

Крупський І. Пропагандистсько-маніпуляційна діяльність російського телебачення як чинник розпалювання міждержавної ворожнечі / І. Крупський // Теле- та радіожурналістика. 2015. Випуск 14. С. 179-187.

Крупський І.В. Цензура й українські ЗМІ: історія й сучасність / І. В. Крупський // Держава та регіони. Серія: Соціальні комунікації. 2013. № 2 (14). С. 83-87.

Лизанчук В. Просвітницька і маніпулятивна пропаганда в умовах нинішньої російсько-української війни / В. Лизанчук // Теле- та радіожурналістика. 2018. Випуск 17. С. 22-51.

Лизанчук В. Психологія мас-медіа: підручник / В. Лизанчук. Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2015. 420 с.

Пастушина В. Пропаганда як ідеологічна складова журналів «Сурма» та «Розбудова нації» // Вісник Львівського університету. Серія Журналістика. 2018, № 44. С. 22-27.

Перше травня – день визволення від большевизму праці // Відродження. № 32 (139). 1 травня. С. 1-2.

Під Новоросійськом збито 91 совєтський літак // Відродження. 1943. № 31 (138). С. 1.

Препарат «Церезан» // Відродження. 1943. № 26 (133). 6 квітня. С. 2.

Почепцов Г. Пропаганда уверенно шагает в будущее / Г. Почепцов. Електронний ресурс. – Режим доступу: https://psyfactor.org/lib/propaganda58.htm (дата звернення: 08.02.2019).

Холод О. Інмутація суспільства в гіпермаркеті свідомості : у 3 т. Т. 1 : Теорія інмутації суспільства : монографія / Олександр Холод. К. : КиМУ, 2010. 213 с.

Чабаненко М. Журналістика і пропаганда: у пошуках правильних рішень [Електронний ресурс] / М. Чабаненко // Медіакритика. – Режим доступу: http://www.mediakrytyka.info/za-scho-krytykuyutmedia/zhurnalistyka-i-propahanda -u-poshukakh-pravylnykh-rishen.html

Як живе сьогодні совєтська людина // Відродження. 1943. № 26 (133). 6 квітня. С. 2.

Які переваги мають від’їжджаючі на роботу до Німеччини // Відродження. 1943. № 32 (139). 1 травня. С. 3.




DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vjo.2019.45.9996

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.