ІСТОРИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ СТАНОВЛЕННЯ КОРПОРАТИВНИХ МЕДІА В УКРАЇНІ ТА СВІТІ
Анотація
У статті досліджено світову та українську історію становлення корпоративної періодики. Проаналізовано хронологію і особливості розвитку цього виду видань у різних країнах. З’ясовано, що корпоративні медіа виникли у середині ХІХ ст. стихійно, на хвилі практичних потреб бізнесу, як відповідь на індустріалізацію, зростання компаній, збільшення кількості персоналу та розвиток споживчих ринків. Поява таких видань випередила формування галузі паблік рилейшенз та змінила структуру інформаційного простору.
Ключові слова: історія, корпоративна періодика, корпоративні видання, корпоративні комунікації, корпоративні медіа, паблік рилейшенз.
Повний текст:
PDFПосилання
Baines, P., Egan, J. & Jefkins, F. (2004), Public Relations, Routledge, London.
Dickens, C. (1850), American Notes, Chapman and Hall, London.
Halley, W.C. (1959), Employee Publications, Chilton Co., Philadelphia.
Heller, M. (2008), «Company magazines 1880-1940: An overview», Management & Organizational History, vol. 3 (3-4), pp. 179-196.
Heller, M. & Rowlinson, M. (2018), «The British house magazine 1945 to 2015: The creation of family, organisation and markets», Business History, available at: DOI: 10.1080/00076791.2018.1508455 (accessed 15 April 2020).
Henderson, M. (1975), «Cost Effectiveness and the House Journal», Management Decision, vol. 13, no. 1, p. 78, available at: https://doi.org/10.1108/eb001067 (accessed April 01, 2020).
Isalska, A. (2018), «The ingenious story behind the Michelin stars», BBC, available at: http://www.bbc.com/travel/story/20181024-the-ingenious-story-behind-michelin-stars (accessed 23 April 2020).
Johansen, P. (2001), «For Better, Higher, Nobler things», Journalism History, vol. 27, no. 3, pp. 94-104.
Kuokkanen, A., Laakso, A. & Seeck, H. (2010), «Management paradigms in personnel magazines of the Finnish metal and forest industries», Journal of Management History, vol. 16, no. 2, рр. 195-215.
Mayyasi, A. (2016), «Why Does a Tire Company Publish the Michelin Guide?», available at: https://priceonomics.com/why-does-a-tire-company-publish-the-michelin-guide/ (accessed 28 April 2020).
McDonald, F. (2004), Insull: The Rise and Fall of a Billionaire Utility Tycoon, Beard Books, Washington, D.C.
Oltarzhevskyi, D. and Todorova, O. (2019), «Contemporary Corporate Media: Current State, Innovations and Trends in Ukraine», Zarządzanie Mediami, vol. 7 no. 3, pp. 143-158.
Petersen, D. (2012), Donny’s Unauthorized Technical Guide to Harley-Davidson, 1936 to Present, iUniverse, Bloomington.
Public Relations in Japan: Evolution in a Culture of Lifetime Employment (2019), Ed. Tomoki Kunieda, Yamamura Koichi, Junichiro Miyabe, Routledge, New York.
Ramsay, R.E. (1920), Effective house organs: the principles and practice of editing and publishing successful house organs. D. Appleton and company, New York, London.
Riley, S.G. (1992), Corporate magazines of the United States, Greenwood Publishing Group, New York.
van Ruler, B. & Verčič, D. (2004), Public Relations and Communication Management in Europe: A Nation-by-nation Introduction to Public relations theory and practice, Mouton de Gruyter, Berlin, New York.
Saxon, A.H. (1989), P.T. Barnum: The legend and the man, Columbia University Press, New York.
Swenson, R. (2012), Brand journalism: A Cultural History of Consumers, Citizens, and Community in Ford Times: a dissertation, The University of Minnesota, Minneapolis.
The Imperial Life Agent News, 1 (1900), available at: https://archive.org/details/imperiallifeagen00pick/page/n6 (accessed April 18, 2020).
Wilson, G.F. (1915), The house organ: How to make it produce results, Washington Park Publishing, Milwaukee, Wis.
Вычуб, Г. (1974), «Многотиражная печать», Большая Советская энциклопедия, Т. 16, Советская энциклопедия, Москва.
Вычуб, Г. (1971), «Особенности возникновения и развития многотиражной прессы», Вестник Московского университета, Серия ХІ. Журналистика, № 5, с. 12.
Горчева, А. (2008), «Корпоративные издания», Вестник Московского университета, Серия 10. Журналистика, № 1, с. 130-136.
Животко, А. (1999), Історія української преси: навч. посіб., Наша культура і наука, Київ.
Максимов, П. (1926), «О газетах, оторвавшихся от стен», Рабоче-крестьянский корреспондент, № 21.
Олтаржевський, Д. (2010), «Історична ґенеза та соціально-інформаційне функціонування корпоративної преси», Вісник Книжкової палати, № 6 (167), c. 6-9.
Олтаржевський, Д. (2010), «Історичні аспекти розвитку корпоративних медіа», Держава та регіони. Серія: Соціальні комунікації, № 3, c. 87-92.
Олтаржевський, Д. (2013), Основи та методи діяльності сучасних корпоративних медіа: монограф., Центр вільної преси, Київ.
Печать СССР в 1990 году: стат. сб., НПО «Всесоюзная книжная палата» (1991), Финансы и статистика, Москва.
Швед, Г. (2009), «Понад 110 тисяч передплатників читають «Іллічівець», Журналіст України, №5.
Юров, Ю. (1960), Твоя заводская газета, Госполитиздат, Москва.
DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vjo.2021.49.11067
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.