ПРОБЛЕМА МІЖКУЛЬТУРНОЇ КОМУНІКАЦІЇ
У ВИВЧЕННІ ІНОЗЕМНИХ МОВ
Анотація
Статтю присвячено вивченню сучасних проблем міжкультурної комунікації, сутнісних підходів
у вивченні іноземних мов, які спрямовані не лише на їх усвідомлення, а й на розуміння культури країни
мови, що вивчається, оскільки це сприятиме взаєморозумінню людей. У сучасному світі, що швидко змі-
нюється, в якому стрімко проходить глобалізація, розуміння інших – сутність сьогоднішнього дня. Для
успішного міжкультурного діалогу потрібно всіляко заохочувати вивчення культурного світу кожного
народу та сприяти плідній взаємодії націй.
Безумовно, саме у діалозі здійснюється взаємодія культур, їх розвиток. Проте за таким гло-
бальним поняттям стоять окремі люди, їхнє спілкування. Взаємодія представників різних народів, країн
сприяє саме діалогу, а не монологу кожної з культур, створенню атмосфери взаєморозуміння. Саме тому
розробляють та реалізують різні програми міжнародного обміну, освітні проєкти. Такі практики міжкуль-
турного спілкування сприяють розвитку особистості, вихованню толерантності, повазі до інших культур
та життєвих цінностей людей різних національностей.
Можливість особисто зануритися в культуру іншого народу, його ціннісні орієнтації, вміння
спілкуватися з представниками інших культур дають змогу краще пізнати та зрозуміти один одного, а в
глобальному масштабі впливають на вироблення загальнолюдських цінностей, стають внеском у роботу
щодо створення умов для справжнього партнерства між державами. Ось чому вчені-педагоги пріоритет-
но розглядають мову як засіб спілкування та залучення до культурної спадщини країн і народів мови,
що вивчається. Саме тому в останні роки в теорії та методиці навчання засобами іноземної мови стали
розроблятися підходи, спрямовані не так на навчання, як на мовну освіту, розвиток особистості здобу-
вачів освіти, формування її культури шляхом впровадження дисципліни “Іноземна мова”. Сучасні вчені-
педагоги, методисти, фахівці у галузі вивчення іноземних мов шукають продуктивні варіанти не просто
вивчення іноземної мови, а варіанти соціокультурної освіти засобами іноземної мови. Моделювання варі-
антів передбачає опору на дидактично орієнтований соціологічний аналіз мовного середовища навчання,
соціокультурний контекст вивчення іноземної мови, соціокультурні особливості мов та культур.
Ключові слова: культура, міжкультурна комунікація, навчання іноземних мов, соціокультурний підхід.
Повний текст:
PDF (English)DOI: http://dx.doi.org/10.30970/ufl.2024.18.4403
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.