ЛІНГВОДИДАКТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ВИВЧЕННЯ ДІЄСЛІВ РУХУ
УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ В АУДИТОРІЇ ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ

Тетяна Полиця, Галина Василенко, Людмила Матусевич

Анотація


Вивчення лексико-семантичної групи дієслів руху є важливим складником процесу оволодіння
українською мовою інокомунікантами. У статті висвітлено основні методичні принципи і прийоми, що
забезпечують засвоєння відомостей про дієслова руху в курсі дисципліни “Українська мова як іноземна”
на теоретичному і практичному рівнях, сприяють оволодінню навичками їх використання іншомовними
студентами в самостійному усному та писемному мовленні.
Мета статті – представити методику вивчення дієслів руху в аудиторії іноземних студентів-ме-
диків, що розробили та апробували викладачі кафедри українознавства Вінницького національного ме-
дичного університету ім. М. І. Пирогова і представлену в національному підручнику “Українська мова
як іноземна для англомовних студентів-медиків. Книга 1. Соціокультурна комунікація”; проаналізувати
запропоновані дидактичні рішення, подані семантичні відомості, граматичні конструкції, навчальні та-
блиці, типи завдань і їх зміст відповідно до комунікативних потреб англомовних студентів, які починають
вивчати українську мову як іноземну.
Окрім теоретичного обґрунтування теми дослідження, у статті подано практичні рекомендації,
систему вправ для опрацювання дієслів руху в іншомовній аудиторії на різних рівнях володіння україн-
ською мовою.
Запропонована в науковій розвідці методика є результатом тривалої практичної роботи з викла-
дання української мови як іноземної, базується на функціонально-комунікативному підході, що сприяє
свідомому володінню мовою. Вона націлена на те, щоб допомогти інофонам подолати труднощі усві-
домлення лексико-семантичного різноманіття дієслів руху в українській мові, їх граматичних категорій,
здобути чіткі і структуровані знання складної і багатоаспектної теми. Запорукою успішного результату є
поступовість викладання з опорою на попередньо вивчений матеріал, з використанням навчальних схем,
граматичних конструкцій, таблиць тощо.
Ключові слова: дієслова руху, українська мова як іноземна, лінгводидактика, методика викладан-
ня української мови як іноземної.


Повний текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/ufl.2024.18.4393

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.