ЛІНГВОДИДАКТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ
ВИВЧЕННЯ ПРИКМЕТНИКІВ
У КУРСІ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЯК ІНОЗЕМНОЇ

Зоряна Мацюк

Анотація


Охарактеризовано специфіку значення, морфологічних ознак, синтаксичних функцій та стилістичних особливостей прикметників української мови як об’єкта вивчення в іншомовній авдиторії та запропоновано систему вправ для вироблення практичних умінь та навичок їх використання в мовленні.
Зауважено, що прикметник як частина мови перебуває в тісному зв’язку з іменником і в такій взаємозалежності найкраще відображається природа його лексичного значення та граматичних категорій. Значною мірою семантика прикметника пов’язана зі словотвірною структурою (похідні та непохідні прикметники) та процесами субстантивації. У практиці навчання української мови іноземців важливо акцентувати на автономізації морфологічних категорій роду, числа і відмінка прикметників, коли вони виконують синтаксичну функцію іменника або виступають присудком.
Деталізовано багату палітру морфологічних форм прикметників: 1) форми словозміни за родами, числами, відмінками; 2) форми ступенів порівняння прикметників; 3) короткі і повні (стягнені і нестягнені) форми прикметників; 4) форми прикметників за кінцевим приголосним основи (тверда, м’яка, мішана група). Вказано, що питання щодо специфіки творення та використання граматичних форм доцільно ставити у зв’язку з лексичними та стилістичними особливостями прикметників.
Відзначено специфіку вивчення теми “Прикметник” у підручниках з української мови як іноземної. Подаючи інформацію про прикметник, автори широко використовують таблиці, правила-інструкції, правила-узагальнення, а також граматичні вправи з комунікативною спрямованістю та коментарі. Важливо вміти творчо використовувати граматичний матеріал підручників, критично оцінювати способи його подання та послідовність вивчення, а також самостійно створювати систему вправ і завдань, призначених для вироблення практичних умінь та навичок використовувати прикметники в мовленні. Успішне розв’язання цих завдань залежить від рівня методичної компетенції викладача української мови як іноземної.
Ключові слова: українська мова як іноземна, прикметник, практична граматика, морфологічні ознаки, синтаксичні функції, методична компетенція.


Повний текст:

PDF PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/ufl.2024.18.4392

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.