ДОСЛІДЖЕННЯ РЕКЛАМНОГО ТЕКСТУ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ: ТЕРМІНОЛОГІЧНИЙ АСПЕКТ
Анотація
Досліджено рекламний дискурс освітньої сфери в термінологічному аспекті. Засвідчено важливу роль реклами у сфері освіти під впливом зовнішніх і внутрішніх чинників. Розглянуто суть поняття “рекламний текст освітніх послуг”. Проаналізовано дефініції двох сфер терміносистеми – реклами й освіти, зокрема термінів “реклама”, “рекламний текст” та “освіта” й “освітні послуги”. Дано визначення терміна “освітня реклама”, виявлено її функції, види та основні ознаки. Особливу увагу звернено на значеннєві складники терміна “освітні послуги” як правової, економічної та педагогічної категорії.
Виявлено, що освітні послуги в різних терміносистемах мають однакову змістову структуру, яка передбачає наявність таких компонентів: суб’єкт, який надає освітні послуги (заклад вищої освіти, центр, школа, осередок, курси та ін.); навчально-наукова діяльність, яка забезпечує надання освітніх послуг; цільова авдиторія, яка споживає ці послуги (учні, студенти, слухачі); наслідок і результат спільної діяльності учасників освітнього процесу (знання, уміння, навички).
З’ясовано вплив змістової структури термінів на суть складного інтегрованого поняття “рекламний текст освітніх послуг”, яке стане ключовим у подальших лінгвістичних дослідженнях. Визначено, що “рекламний текст освітніх послуг” – це текст із визначеною формальною і змістовою структурою, що має комунікативно-прагматичну спрямованість на певну цільову авдиторію, дає позитивну інформацію про суб’єкт – надавача освітніх послуг, характеризує ці послуги та результат їхньої дії.
Виокремлено важливі теми в проєкції на лінгвістичні аспекти досліджень, які співвідносяться з відносно сталими частинами рекламного тексту: заголовок, слоган / рекламний девіз, описова частина, завершальна фраза-повтор. Кожна частина має спектр мовних засобів, маніпулем різних мовних рівнів, які підпорядковані стратегії позитиву та здійснюють вплив на споживача.
Ключові слова: реклама, рекламний текст, освіта, освітня послуга, освітня реклама, термін, освітня лексика.
Повний текст:
PDFDOI: http://dx.doi.org/10.30970/ufl.2023.17.3931
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.