ФОРМУВАННЯ ТЕРМІНОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТИ СТУДЕНТІВ
СПЕЦІАЛЬНОСТИ “ПРИКЛАДНА ЛІНГВІСТИКА”

Олена Левченко

Анотація


У статті окреслено парадигму формування термінологічної компетентности студентів спеціаль-
ности “Прикладна лінгвістика”. Задля досягнення цієї мети реалізовано низку завдань: 1) виявлено най-
важливіші складники термінологічної компетентности студента спеціальности “Прикладна лінгвістика”;
2) означено проблемні моменти, пов’язані з формуванням кожного з цих складників термінологічної
компетентности; 3) проаналізовано методику формування термінологічної компетентности на заняттях
з мовних дисциплін. Констатовано, що формування термінологічної компетентности здобувачів вищої
освіти – це комплексна робота, яка охоплює широкий спектр навчально-виховних заходів, що їх фор-
мують і загальноосвітні, і професійно орієнтовані дисципліни, а також і дисципліни вільного вибору
студента. Найважливішими складниками термінологічної компетентности студента є такі: 1) вивчення
основних теоретичних положень теорії терміна й історичних етапів формування термінологічних систем;
2) опанування найважливіших проблем термінотворення й стандартизації термінології; 3) вироблення
стійких умінь і навичок нормативного застосування термінолексики в професійній комунікації. Окрес-
лено низку проблемних моментів, пов’язаних із формуванням кожного з цих складників термінологічної
компетентности, як-от: співвідношення запозичених та питомих елементів у терміносистемі; надмірне
залучення англізмів до українських термінологічних систем; функціювання в сучасному фаховому мов-
ленні терміноодиниць, утворених із порушенням системности термінології; наявність у сучасних елек-
тронних лексикографічних працях застарілих форм, ортографічних помилок чи правописних недоглядів,
що дезорієнтує носіїв мови тощо. Сформульовано методичні рекомендації щодо формування терміноло-
гічної компетентности студентів на заняттях з мовних дисциплін відповідно до кожного із запропонова-
них складників, як-от: дискусійні панелі, заняття-конференції, презентація власних добірок з прикладами
відповідно до тематики завдання, підготовка й виголошення творчих робіт із залученням певних мовних
засобів, пошукові роботи, ігрові методи тощо.
Ключові слова: термін, термінознавство, прикладна лінгвістика, термінологічна компетентність,
термінологія, термінування, детермінування.


Повний текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/ufl.2023.17.3928

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.