ПРОБЛЕМИ МЕТОДИКИ ВИКЛАДАННЯ
УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЯК ІНОЗЕМНОЇ
НА СТОРІНКАХ ЖУРНАЛУ «STUDIA UKRAINICA VARSOVIENSIA»
(2013–2022: ДО 10-ЛІТНЬОГО ЮВІЛЕЮ)

Тетяна Космеда

Анотація


Стаття присвячена актуальній проблемі української лінгводидактики – критичному огляду публікацій, уміщених у польському часописі «Studia Ucrainica Varsoviensia» за період 2013–2022 (десять випусків) у зв’язку з ювілеєм журналу. Аналіз показує, що в розглядуваному часописі містяться (1) наукові статті, (2) рецензії, (3) інформаційні огляди подій, які пов’язані з проблематикою викладання української мови як іноземної. Однак публікації мають нерегулярний характер. Наукові розвідки аспектуально презентують матеріал щодо деяких важливих питань викладання української мови як іноземної. Ідеться про (1) формування фразеологічного мінімуму для всіх рівнів навчання: ця проблема надзвичайно складна й на сьогодні не вирішена; (2) специфіку підбору текстового навчального матеріалу з урахування його стилістичної належности, відповідности рівню навчання; (3) виклад нових концепцій укладання підручників, посібників та навчальних словників. Журнал також презентує огляди діяльности катедр щодо різних форм і методів роботи з іноземцями, популяризує нові навчальні посібники та словники. Безперечно, заслуговує на схвалення й факт публікації рецензій на нову дидактичну літературу, однак рецензії повинні містити більше критичного матеріалу, зауважень і побажань, а не обмежуватися переказом змісту та вказівкою на переваги аналізованої літератури, тобто виконувати виключно популяризаційну функцію. Вимоги до рецензентів-експертів у сучасному світі зростають. Добрим почином журналу є публікації звітної інформації щодо проведення заходів із метою навчання української мови як іноземної через короткострокові курси: досвід організації подібних заходів необхідно поширювати, популяризуючи позитивні моменти й звертаючи увагу на недоліки. Бажано було б запровадити в журналі постійні рубрики, присвячені проблемам викладання української мови як іноземної, обміну досвідом, дискусіям, оскільки не в кожному випуску містяться відповідні статті чи рецензії, які могли би бути й альтернативними, що мало би позитивний ефект.
Ключові слова: лінгводидактика, українська мова як іноземна, підручник, посібник, навчальний словник, рецензія, огляд, часопис «Studia Ucrainica Varsoviensia».


Повний текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/ufl.2023.17.3915

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.