ДЕЯКІ АСПЕКТИ ВИВЧЕННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЯК ІНОЗЕМНОЇ
ФРАНКОМОВНИМИ СТУДЕНТАМИ

Ольга Романчук, Ростислав Коваль, Юлія Калимон

Анотація


У статті розглянуто методику викладання української мови як іноземної на прикладі студентів-
іноземців, які навчаються у Львівському державному університету фізичної культури. Завдання будь-
якого закладу вищої освіти, який навчає іноземних студентів, першочергово дати ґрунтовну теоретичну
й практичну підготовку з обраного фаху, навчити самостійно приймати рішення, які пов’язані з профе-
сійною діяльністю, а отже, створювати власними силами нові цінності та переймати культурну й мов-
ну освіту тієї країни, в якій вони навчаються. Вивчення української мови як іноземної може виявитися
непростим завданням. Мова з багатою історією та культурою, унікальною граматикою та словниковим
запасом – усе це може бути важко опанувати. Підручники забезпечують здійснення основних функцій
української мови. Принципи укладання підручників для іноземних громадян залежать від багатьох чин-
ників. Одним із них є добір навчального матеріалу, що залежить від контингенту тих, хто вчиться, про-
філю (гуманітарного чи природничого) їхньої майбутньої професійної діяльності, потреб студентів, рівня
їх мотивованості та початкових знань. Попри напрацювання в царині лінгводидактики української мови
як іноземної як закордоном, так і на теренах України все ж залишається низка невирішених завдань.
Розглянувши сучасний стан цього питання та маючи практичний досвід викладання української мови
як іноземної, у статті окреслено основні результати та труднощі, з якими може стикнутися як викладач,
так і студент (на прикладі іноземних франкомовних студентів, які навчаються у Львівському державному
університеті фізичної культури). Зазначено, що єдиного ідеального методу вивчення української мови як
іноземної не існує, оптимальним буде задіювання різних підходів, враховуючи потреби та можливості
студентів. Запропоновано шляхи вдосконалення підходів до методики викладання української мови як
іноземної та перспективи подальших розвідок.
Ключові слова: українська мова як іноземна, методика, посібник, інноваційні технології,
лінгводидактика.


Повний текст:

PDF (English)


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/ufl.2023.17.3913

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.