ЕКСКУРСІЯ ЯК МЕТОД НАВЧАННЯ ТА МОВНОЇ АДАПТАЦІЇ
СТУДЕНТІВ-ІНОЗЕМЦІВ

Леся Тарасівна Назаревич

Анотація


У статті йдеться про навчальну екскурсію як спосіб мовної та соціокультурної адаптації студентів-іноземців. Висвітлено такі актуальні питання, як розробка дидактичних матеріалів на різних рівнях підготовки до екскурсії (доекскурсійному, власне екскурсійному, післяекскурсійному). Стаття містить зразки текстів, систему вправ, ментальних мап, онлайнових посилань на власні напрацювання в галузі української мови як іноземної. Предметом особливої уваги став музей-кімната Івана Пулюя в Тернопільському національному технічному університеті імені Івана Пулюя. Рівневий, особистісно орієнтований, описовий методи, а також методи аналізу та систематизації є провідними. Методологічною базою послугували теоретико-практичні напрацювання Ганни Швець, Ніни Станкевич, Оксани Горди, Ольги Руснак, Софії Соколової та ін. У статті представлено досвід підготування, проведення й обговорення навчальної екскурсії в межах навчальної програми, акцентовано на ретельному розробленні навчальних матеріалів, покроковому підвищенню рівня складності авдиторної роботи, виокремлено низку компонентів, на які слід звернути увагу, готуючись до екскурсії. Акцентовано на важливості опанування загальновживаної та спеціальної лексики, на скриптах, кількаразовому перегляді / прослуховуванні відео- чи аудіоматеріалів як навичках, що додають упевненості студентам у ході спілкування. Подано алгоритми пов’язування лексики й граматики з реальним життям. Зосереджено увагу на тому, що навчальні екскурсії допомагають не лише адаптуватися до мови, тренувати навички говоріння, а й зануритися в історико-культурний контекст, провести паралелі з сучасністю. Також змодельовано різні варіанти навчальних екскурсій: викладач – студент; викладач – екскурсовод – студент; студент – студент тощо. Зроблено висновок про важливість навчальних екскурсій та способів донесення інформації про знакових особистостей, зокрема досліджень світового масштабу Івана Пулюя, про культурне занурення та менторську підтримку.
Ключові слова: українська мова як іноземна, екскурсія, адаптація, музей Івана Пулюя, навчальний процес, аудіювання.


Повний текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/ufl.2023.17.3911

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.