ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ НА ЗАНЯТТЯХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЯК ІНОЗЕМНОЇ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

Христина Щепанська

Анотація


У статті проаналізовано роль інформаційних технологій на заняттях з української мови як іноземної в умовах дистанційного навчання. Визначено переваги застосування новітніх технологій у сучасному освітньому процесі, зокрема, під час вивчення української мови як іноземної. Визначено шляхи подолання комунікативних бар’єрів під час переходу на дистанційне навчання, одним із яких є опанування інформаційних технологій. Схарактеризовано важливі онлайн-інструменти для організації якісного та цікавого освітнього процесу. Описано доступні інформаційні засоби (інтерактивні дошки, платформи та інші онлайн-ресурси), які сприяють активізації здобувачів освіти, урізноманітнюють засоби спілкування студентів і викладачів, дозволяють створити базу навчальних матеріалів, доступну та зручну для ознайомлення у будь-який час.
Закцентовано на проблемі адаптації іноземних студентів в умовах дистанційного навчання. Вважаємо, що такій адаптації сприяє насамперед вибір інформаційних ресурсів для організації якісного освітнього процесу із забезпеченням зворотного зв’язку. На основі цього критерію запропоновано класифікацію інструментів онлайн-освіти на заняттях УМІ. Відтак інформаційні технології поділено на декілька категорій (які сприяють активізації студентів на практичних заняттях; які урізноманітнюють засоби спілкування студентів і викладачів та забезпечують зворотний зв’язок; які сприяють якісному оцінюванню знань здобувачів освіти (багаторівнева система тестування); які дозволяють створити базу навчальних матеріалів, доступну та зручну для ознайомлення у будь-який час.
Визначено переваги роботи із хмарним середовищем для збереження і відтворення навчальних матеріалів – створення кейсів, сайтів, онлайн-підручників із Book Creator.
Проаналізовано шляхи підвищення інформаційних компетенцій викладачів української мови як іноземної.
Ключові слова: інформаційні технології, українська мова як іноземна, дидактичний процес, дистанційне навчання, освітні платформи


Повний текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/ufl.2023.17.3910

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.