ПОДОЛАННЯ СТЕРЕОТИПІВ
У КОРЕЙСЬКО-СЛОВ’ЯНСЬКІЙ МІЖКУЛЬТУРНІЙ КОМУНІКАЦІЇ
(на основі корейсько-української та корейсько-польської
міжкультурної комунікації)

Ірина Збир

Анотація


У статті проаналізовано стереотипи в корейсько-слов’янській міжкультурній комунікації, які ви-
явлено під час опитування корейських студентів, що проводилося на факультеті українознавства та поль-
ської мови Корейського університету іноземних мов Ханґуку квітні та листопаді 2021 року. З’ясовано
причини виникнення цих стереотипів та охарактеризовано шляхи їх подолання на основі моделі розвитку
міжкультурної чутливості М. Беннета та стереотипно-орієнтованого навчання, яке корейські студенти
проходили на лекціях з дисципліни “Розуміння сучасного слов’янського культурного коду”. Процедура
аналізу складалася з декількох етапів: 1) виявлення стереотипів шляхом анонімного опитування студен-
тів; 2) кількісний та якісний аналіз отриманих даних; 3) стереотипно-орієнтоване / дестереотипне на-
вчання та зворотний зв’язок зі студентами.
Результати на першому етапі опитування свідчать, що в корейсько-слов’янській міжкультурній
комунікації корейські студенти здебільшого перебувають на етноцентристському етапі. Це зумовлено
відсутністю інформації про Україну та українців і Польщу та поляків у ЗМІ Кореї, особистих контактів,
а також “старими” стереотипами, які успадкували від старшого покоління. Натомість у кінці навчально-
го року корейські студенти просунулися до етнорелятивістського етапу завдяки стереотипно-орієнтова-
ному навчанню, яке допомогло їм зрозуміти багато специфічних рис слов’янських культур (особливо,
української та польської). Отже, подальше вивчення формування і подолання стереотипів у корейсько-
слов’янській комунікації сприятиме інтеграції трьох культур та успішній міжкультурній комунікації між
корейцями та українцями / поляками.
Ключові слова: корейсько-слов’янській міжкультурна комунікація, корейські студенти, Україна,
Польща, стереотипи,модель розвитку міжкультурної чутливості.


Повний текст:

PDF (English)


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/ufl.2023.17.3909

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.