ФОРМУВАННЯ ПЕРЦЕПТИВНО-РЕЦЕПТИВНИХ НАВИЧОК У КИТАЙСЬКИХ СТУДЕНТІВ ПІД ЧАС НАВЧАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

Марина Вотінцева, Олена Шкурко

Анотація


У статті йдеться про необхідність формування основ перцептивної та рецептивної бази під час навчання іноземних студентів української мови на початковому етапі, оскільки саме ці навички є фундаментом для розвитку всіх видів мовленнєвої діяльності. Авторами проаналізовано деякі проблеми, з якими стикаються як китайські студенти, так й викладачі української як іноземної, у тому числі пов’язаними з особливістю сприйняття китайською аудиторією української мови. Для розуміння причин виникнення труднощів у студентів з Китаю, розглянуто відмінності української та китайської мов, пов’язані з їхнім походженням, звуковою системою та писемністю. Особливу увагу сконцентровано на відмінностях, що спостерігаються у фонетиці двох мов, зокрема в системі голосних та приголосних звуків і будові складів, тому що розбіжності в системі письма та структурі складу, а також наявність або відсутність певних звуків у мовах є причиною тих труднощів і помилок, які виникають у китайських студентів при сприйнятті та відтворенні української мови. У статті аналізуються недоліки, найбільш поширені в мовленні китайських студентів і пов’язані з вимовою та наголосом, вказуються причини виникнення таких помилок, а також пропонуються деякі способи попередження їхньої появи: пояснення різниці в утворенні проблемних звуків, використання звуків-помічників, фіксація мовних одиниць у письмовій формі, що сприяє закріпленню в пам’яті студентів формованих навичок слухання та вимови і створенню звукобуквенних відповідностей. Автори доводять надзвичайну важливість навчання іноземців, які вивчають українську мову, фонетичному аспекту мовлення, тому що від того, наскільки міцно сформовані слухові та вимовні уміння й навички, залежить не тільки успішність засвоєння матеріалу і психологічна комфортність навчання в групі з україномовними студентами, але й загалом якість здобутої освіти. Ключові слова: перцептивні та рецептивні навички, види мовленнєвої діяльності, фонетика української та китайської мов, система голосних і приголосних звуків, будова складів, мовленнєві помилки

Повний текст:

PDF (English)


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/ufl.2022.16.3729

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.