РОЗВИТОК НАВИЧОК ГОВОРІННЯ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ УКРАЇНСЬКОЇ
МОВИ ЯК ІНОЗЕМНОЇ

Ірина Суїма

Анотація


Вивчення іноземних мов у сучасному суспільстві стає невід’ємною складовою професійної підготовки фахівців різного профілю, і від ступеня їхньої мовної підготовки багато в чому може залежати їхнє подальше кар’єрне зростання. Вивчення української мови як іноземної сприяє розвитку комунікативної компетентності, формує здатність студента використовувати її як інструмент комунікації. У центрі навчального процесу для студентів-іноземців має бути діяльність, спрямована на розвиток умінь та навичок спілкування українською мовою у професійному контексті. Її мета – формування та вдосконалення комунікативних навичок та умінь студентів, які вивчають українську мову, тобто здібностей здійснювати спілкування за допомогою іноземної мови у різних ситуаціях у процесі професійної взаємодії з іншими учасниками спілкування. У процесі навчання можливе виділення деяких завдань, які забезпечують формування та вдосконалення професійного спілкування іноземною мовою: актуалізація знань лексичних одиниць та граматичних правил; формування вміння обирати та використовувати адекватні мовні норми залежно від мети та ситуації спілкування; вдосконалення умінь розуміти різні види комунікативних висловлювань, а також будувати цілісні та логічні висловлювання; розвиток здібностей обирати вербальні та невербальні засоби у разі комунікативної невдачі; розширення знань про соціокультурні особливості представників країн мови, що вивчається, їх традиції та норми мовної поведінки, а також формування вміння розуміти й адекватно використовувати їх у процесі спілкування, залишаючись при цьому носієм своєї культури. Слід наголосити на особливій актуальності ділового спілкування в орієнтації підготовки на особистісно-діяльнісний розвиток студента. При цьому мовна інформація є найнадійнішим і найдосконалішим соціальним засобом комунікації та придбання інформації, який служить обміну думками і почуттями і висловлює при цьому зміст суспільних відносин. Отже, мотивація комунікативної спрямованості – один із найважливіших засобів підвищення ефективності навчання іноземної мови студентів. Ключові слова: мовленнєва діяльність, діалог, монолог, комунікативний підхід, комунікативне завдання, ініціююча репліка, репліка-реакція.

Повний текст:

PDF (English) PDF (English)


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/ufl.2022.16.3728

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.