ЛІНГВОДИДАКТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ВИВЧЕННЯ ЗАЙМЕННИКІВ У КУРСІ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЯК ІНОЗЕМНО
Анотація
У курсі практичної граматики української мови як іноземної займенник займає особливе місце з огляду на специфіку значення, морфологічні ознаки, синтаксичні функції та стилістичні властивості. Заміщувально-вказівна функція робить займенник багатоаспектним, неоднотипним і надзвичайно складним для засвоєння в аудиторії чужоземців. В українській лінгводидактиці бракує праць, які пов’язані з описом лексико-семантичних особливостей, стилістичних властивостей та граматичних ознак займенників. Для розв’язання завдань практичного навчання граматики української мови як іноземної потрібен багатоплановий аналіз займенників, який має одночасно враховувати їхні особливості на різних рівнях – морфологічному, синтаксичному, лексичному, стилістичному. Важливим у вивченні займенників української мови є також їхня сполучуваність, можливості переходу в інші частини мови та функціонування в сталих мовних зворотах. Займенники в практичному курсі української мови як іноземної виділяють за функціональною ознакою – здатністю вживатися замість іменника, прикметника або числівника. Об’єднані в межах окремої самостійної повнозначної частини займенники є словами-замінниками із особливою анафоричною функцією, яка робить їх універсальним засобом текстотворення. Для іноземного слухача надзвичайно важливо засвоїти особливості семантики і функцій займенників різних розрядів – особових, зворотного, присвійних, означальних, вказівних, питальних, відносних, заперечних, неозначених. Проникнення в семантичну структуру займенників різних лексико-граматичних розрядів, виявлення особливостей граматичних ознак та сполучуваності дає змогу виявити найважливіші для вивчення в іншомовній аудиторії властивості займенників української мови, укласти систему вправ для вироблення умінь та навичок правильного їх використання в мовленні. Ключові слова: займенник, лінгводидактичні особливості вивчення, українська мова як іноземна, розряди займенників, вправа, стійкі вислови.
Повний текст:
PDFDOI: http://dx.doi.org/10.30970/ufl.2022.16.3727
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.