ОРГАНІЗАЦІЯ САМОСТІЙНОЇ (ПОЗААУДИТОРНОЇ) РОБОТИ ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
Анотація
У статті розглядаються особливості організації самостійної роботи (як аудиторної, так і позааудиторної) роботи іноземних студентів, які вивчають українську філологію в Київському національному університеті імені Тараса Шевченка. У сучасній методиці викладання української мови як іноземної питання організації самостійної роботи студентів займає особливе місце, оскільки з різних причин останні кілька років навчання в КНУ ім. Тараса Шевченка відбувалося в дистанційному форматі. Викладач має враховувати і місце перебування іноземного студента, і його психологічний стан, і різницю в часі та інше. А головне те, що необхідно втримати зацікавленість та мотивацію іноземних студентів до вивчення української філології (не зважаючи на різні обставини, які вплинули на сучасне навчання). Проаналізовано різні погляди та підходи науковців стосовно організації самостійної роботи іноземних студентів. Автори статті відзначають важливість, обов’язковість самостійної роботи іноземних студентів під час вивчення української мови як іноземної. Також розглянуті особливості самостійної позааудиторної роботи саме іноземних студентів. Визначено роль викладача, який має зорієнтувати студента-іноземця, допомогти йому організувати своє самостійне навчання, пояснити мету роботи, послідовність виконання дій та ін. Викладач має підібрати такі навчальні матеріали для позааудиторної роботи, які будуть пов’язані з аудиторною роботою та відповідатимуть мовному рівню студентів, їх віку та інтересам. Необхідно продумати систему завдань та прорахувати оптимальний час на її виконання, ознайомити студентів-іноземців зі шляхом виконання запропонованих завдань та основами самоконтролю. Крім того, у статті розглянуто систему завдань до різних текстів (художніх, фахового спрямування), визначено орієнтовну систему завдань для самоконтролю, зокрема наведено приклади тестових завдань до текстів. Ключові слова: українська мова, іноземні студенти, самостійна робота, аудиторна і поззаудиторна робота, текст, система завдань.
Повний текст:
PDFDOI: http://dx.doi.org/10.30970/ufl.2022.16.3723
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.