ТЕКСТОВІ КАТЕГОРІЇ У ПРАКТИЦІ ВИКЛАДАННЯ
УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ЯК ІНОЗЕМНОЇ

Тетяна Єщенко

Анотація


У статті проаналізовано текст як дидактичний засіб формування українського професійного мовлення чужоземних студентів медичних ЗВО. Адже навчання української мови як іноземної у медичних університетах нині підпорядковане найголовнішому принципу - комунікативному. Цей підхід створює умови для свідомо-мовленнєвої діяльності чужоземних студентів закладу вищої освіти, чия мовленнєва практика ґрунтується не тільки на знаннях мовної системи, а й на діяльності фахового спілкування. Центральними для сучасних лінгводидактичних досліджень є поняття “текст”, “дискурс”, “мовна особистість студента”. У статті трактується професійне мовлення ширше, ніж мова фаху, воно розглядається як вид діяльності людей окремої галузі знань, що знаходить вияв у користуванні мовою цієї галузі в усній і писемній формах. Його формування ґрунтується на вдосконаленні мовленнєвої діяльності, основу структури якої становить мовленнєва ситуація, а її кінцевим результатом є не тільки текст, а й професійний дискурс. У розвідці здійснено огляд функцій текстових категорій щодо розвитку мовної особистості чужоземного студента - майбутнього лікаря. Визначено вимоги до навчальних текстів, подано зразки комунікативних вправ і завдань.
Ключові слова: текст, професійна діяльність, мовна комунікація, професійний дискурс, дискурсивно-текстоцентричний підхід до навчання української мови як іноземної.


Повний текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/ufl.2019.14.2729

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.