СТРУКТУРА ХУДОЖНЬОГО ПРОСТОРУ В ПОВІСТЯХ Ф. ДОСТОЄВСЬКОГО “ПОКІРЛИВА” ТА П. ВЕЖИНОВА “БАР’ЄР”
Анотація
Стаття містить інтертекстуальний аналіз повістей Ф. Достоєвського “Покірлива” та П. Вежинова “Бар’єр”, здійснений на рівні художнього простору. Доведено, що основу сюжетної схеми обох повістей становить певний тип rite de passage (літературного обряду переходу) – перехід з одного життя в інше. Проте радикальна спіритуальна трансформація героя та набуття ним нової ідентичності як очікуваний результат такого переходу більшою мірою стосується головного героя повісті Ф. Достоєвського, ніж П. Вежинова.
Ключові слова: інтертекстуальність, художній простір, rite de passage (обряд переходу), спіритуальна трансформація, Ф. Достоєвський, П. Вежинов.Повний текст:
PDFПосилання
Baranov, A. Y., 2001. Dostoevsky and Polish literature (until 1918). Abstract of af doctoral dissertation. Lomonosov Moscow State University. Moskva, Russia. (In Russian)
Bohdanova, O. A., 2008. Under the constellation (Artistic prose of the turn of the XIX–XX centuries in the aspect of genre poetics of Russian classical literature). Moskva: Yzd-vo Kulahynoj – Intrada.
Buhaeva, L., 2010. Literature and rite de passage. Sankt-Peterburh: YD “Petropolys”. (In Russian)
Dostoevskyj, F. M., 1980. A Gentle Creature. In: F. M., Dostoevskyj. Full Academic Assoc. including: in 30 volumes, 24. Lenynhrad: Nauka. Lenynhr. branch, pp.5–35. (In Russian)
Dostoevskyj, F. M., 1983. The Dream of A Ridiculous Man. In: F. M., Dostoevskyj. Full Academic Assoc. including: in 30 volumes, 25. Lenynhrad: Nauka. Lenynhr. branch, pp.104–119. (In Russian)
Esaulov, Y., 2018. The artistic world of Dostoevsky in the light of the opposition "foolishness / buffoonery" and the opposition of Bakhtin (on the material of the fantastic story "Krotkaya". In: Dostoevsky and world culture. Almanax. 36. Sankt-Peterburh: Serebryanyj vek, pp. 5–86. (In Russian)
Kasatkyna, T. A., 2004. On the creative nature of the word. Ontological words in the work of F. M. Dostoevsky as the basis of "realism in the highest sense". Moskva: YMLY RAN. (In Russian)
Lotman, Yu. M., 1997. Artistic space of Gogol. In: Yu. M., Lotman. About Russian literature. Articles and research (1958–1993). History of Russian prose. Theory of literature. Sankt-Peterburh: Yskusstvo, pp.622–658. (In Russian)
Mychnovec, N. H., 2005. 136 psalm in the works of Dostoevsky. In: H. M., Frydlender, ed. Dostoevsky. Materials and research, 17. Sankt-Peterburh: Nauka, pp.61–91. (In Russian)
Suzy, V., 2016. Icon in Dostoevsky’s short story “Krotkaya”: about a dominant and service detail. [online] Avialable at: http://litbook.ru/article/9746/ [Accessed 02 november 2019] (In Russian)
Toporov, V. N., 1995. On the structure of Dostoevsky’s novel in connection with archaic schemes of mythological thinking (“Crime and Punishment”). In: V. N., Toporov. Myth. Ritual. Symbol. Form. Research in the field of mythopoetic. Favorites. Moskva: Yzdatel"skaya hruppa “Prohress”–“Kul"tura”, pp.193–258. (In Russian)
Vezhynov, P., 1982. The barrier; The White Lizard; Measurements: Tell. Sofyya: Bъlharsky pysatel. (In Bulgarian)
Vezhynov, P., 1989. Barrier. Libra. White horses at night: Trans. from Bulg. Kyiv: Dnipro. (In Ukrainian)
Yhov, S., 1992. The Bright Flight to Happiness. In: P., Anchev, comp. Pages for Contemporary Bulgarian Storytellers 1944–1990. The Writers’ Creativity in Bulgarian Literary Criticism. Sofyya: Andyna. (In Bulgarian)
Zhennet, Zh., 1998. Works on poetics. Moskva: Yzdatel"stvo ymeny Sabashnykovyx. [online] Avialable at: http://niv.ru/doc/zhenett-raboty-po-poetike/utopiya-literatury.htm [Accessed 21 november 2019] (In Russian)
DOI: http://dx.doi.org/10.30970/sls.2019.68.3076
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.