ПІДЛІТКОВЕ МОВЛЕННЯ
В РОМАНАХ ПРО ГАРРІ ПОТТЕРА

Yuriy Saplin

Анотація


У статті проаналізовано соціо- та психолінгвістичні характеристики відомих романів
Дж. Ролінґ про Гаррі Поттера. Розглянуто оригінальний текст і його українські й
російські переклади. Стиль схарактризовано як стриманий і вкорінений у британській
лінгвокультурі. Постмодерністські дискурсивні практики й наративні стратегії у ро-
манах Ролінґ відбилися на різних рівнях тексту через актуальні комунікації свідомості
дитини й дорослого, подвійну адресацію (дорослому та підліткові), ігрову ситуацію.
Психолінгвістичні властивості мовлення підлітків роблять двоплановість тексту
цілком прийнятною. Циклічність оповіді та повторюваність подієвих фраґментів та-
кож психологічно вмотивовано. Відсутність сленгових елементів пов’язана і з жанро-
вою специфікою твору, і з соціолінгвістичним статусом сучасного підлітка.
Ключові слова: мовлення; підліток; постмодернізм; психолінгвістика; соціолінг-
вістика; стиль; текст; переклад.


Повний текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/fpl.2007.119.666

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.