ОСОБЛИВОСТІ НАРАТИВУ ДИТЯЧОГО СПРИЙНЯТТЯ
В АНГЛІЙСЬКОМУ ВІКТОРІАНСЬКОМУ РОМАНІ.
КОНТЕКСТ СЕСТЕР БРОНТЕ
Анотація
Досліджено різні аспекти функціонування наративного дискурсу дитячого
світовідчуття, витвореного у просторі англійського вікторіанського роману та
представленого творами “Джен Ейр” та “Буремний Перевал” сестер Шарлоти й Емілі
Бронте. Характерні ознаки авторських текстів – дитина-сирота як протагоніст;
насильство над сиротою членами прийомної родини; погляд на родину як
мікромодель суспільства, що схематично відтворює загальноприйняті соціальні
правила і норми; бунт як природна реакція дитини на невластиву їй модель поведінки
дорослої людини. Вибір наративних конструкцій визначає особливості побудови
порівнюваних дискурсів. На текстуальному рівні в романі Е. Бронте перевага надана
об’єктивній формі нарації динамічного характеру; відповідно, суб’єктивна форма
нарації статичного характеру характеризує роман Ш. Бронте. На метатекстуальному
рівні домінування наскрізної дитячої свідомості спостерігається в “Буремному
Перевалі”, тоді як цілковито доросла свідомість пронизує простір “Джен Ейр”.
Ключові слова: дитина-сирота; родина; бунт; наратив; дискурс.
Повний текст:
PDFDOI: http://dx.doi.org/10.30970/fpl.2007.119.646
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.