ІГРОВІ МОДЕЛІ В ЛІТЕРАТУРІ ДЛЯ НАЙМОЛОДШИХ ЧИТАЧІВ

Alicja Ungeheuer-Gołąb

Анотація


У статті розглянуто антропологічні та культурні контексти, пов’язані з розвитком
літератури для наймолодших читачів. Автор стверджує, що теорія культурної гри
Рожера Кайюа може стати джерелом цікавих висновків, які стосуються сприйняття
літератури дітьми. Вона звертає увагу на існування ігрових моделей кінетичного ха-
рактеру, що своїм корінням сягають антропологічної теорії, яка, можливо, має архее-
типну базу як результат їхнього родоводу. На думку автора, особливо цікавими є ко-
роткі прості тексти, що походять з долітературних форм, коли суть оповіді – не чис-
тий зміст, а спосіб його передання. На прикладі оповідань-ланцюжків із збірки Єви
Шельбург-Зарембіни “Веселі історії вона демонструє лінійну модель, яка визначає
характер літературного сприйняття у дитини. Дослідниця наводить приклади виб-
раних текстів, структура яких відповідає кінетичній моделі ігор, як-от змія чи поїзд.
Ключові слова: ігрова модель, оповідання-ланцюжок, теорія культурної гри,
лінійна модель, кінетика.


Повний текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/fpl.2007.119.628

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.