СХЕМОСТРАТЕГІЇ БУДОВИ АНГЛОМОВНИХ
ТЕКСТІВ НОВИН: ЛІНГВОКОГНІТИВНИЙ РАКУРС
Анотація
У руслі когнітивної лінгвістики у статті запропоновано поняття схемостратегій як засобів
семіотичної модифікації концептуальних структур адресата, зосереджених у картині світу, спільній
для носіїв мови, що дає змогу конкретизувати поширене в сучасній лінгвістиці поняття комунікативних
стратегій. На матеріалі англомовних текстів новин про російсько-українську війну виявлено три
групи тактик, призначених для реалізації схемостратегій. Референційні тактики активують ментальні
структури, що репрезентують осіб, суспільні групи, держави або їхнє протистояння. Статусні так-
тики розподіляють зміст в аспекті його актуальності між заголовком, вступом і рештою тексту.
Акцентувальні тактики – ініціального, фінального, фінально-ініціального фокусування, дефокусуван-
ня, ідентифікації й різновекторності – розподіляють увагу читача між позначуваними референтами
упродовж кількох абзаців, слугуючи прихованим засобом впливу на аудиторію.
Ключові слова: схемостратегія, комунікативна стратегія, тактика, когнітивна лінгвістика,
англомовні тексти новин, російсько-українська війна, вплив.
Повний текст:
PDFDOI: http://dx.doi.org/10.30970/fpl.2024.137.4492
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.