Культурно-чутливі сфери у викладанні професійної англійської студентам гуманітарних спеціальностей

Марта Федорчук, Олена Івасюта, Наталя Гриня

Анотація


У статті розкрито значення культурологічного компонента у викладанні англійської мови студен-
там гуманітарних спеціальностей, а саме, англійської філології, журналістики та права. У викладанні
англійської мови професійного напрямку виявляються комунікативно-культурні розбіжності, які
можуть ускладнювати взаєморозуміння. Набуття міжкультурної комунікативної компетенції є необ-
хідною умовою для всебічної професійної підготовки студентів, тому дослідження мало на меті: 1)
визначити культурно-чутливі сфери, що потребують уваги викладача; 2) оцінити рівень культурної
компетентності студентів; 3) окреслити шляхи подолання труднощів; 4) випрацювати рекомендації
для усунення труднощів. В експерименті були використані методи лінгвістичної та культурної ан

тропології, міжкультурний аналіз і систематизація. Для реалізації цілей було проведене соціологічне
дослідження серед студентів 3–4 курсів факультетів іноземних мов (англійське відділення), журналіс-
тики та юридичного факультету Львівського національного університету імені Івана Франка. Автори
розробили закритий та відкритий опитувальники, які було використано у вказаних групах студентів
в осінньому семестрі 2020 року. Дослідження включало перегляд учасниками експеримента ТЕД
виступів на теми викладання англійської мови як іноземної, правничу та журналістську тематику із
наступним опитуванням, проведеним у два етапи: перше у вигляді закритих питань щодо вразливих
сфер в українській та англійській професійних культурах та друге як відкрита письмова частина,
покликана деталізувати культурні відмінності у відповідних професійних середовищах. Результати
опитування засвідчили, що студенти повністю усвідомлюють необхідність розвивати культурологічну
компетентність, особливо у професійній сфері. Порівняльний підхід виявив різні культурно-чутливі
сфери для трьох груп студентів. Студентам англійського відділення більше необхідно зосередитись
на культурній антропології Великобританії та США, студентам журналістики необхідні знання в
контрастивній англо-українській риториці, майбутнім правникам варто більше зосередитись на
професійній культурі юридичної сфери. Дослідження показує, що необхідно глибше інтегрувати
культурологічні студії у навчальні програми спеціальностей, які були об’єктом дослідження.
Ключові слова: культурно-чутливі сфери, англійська мова, журналістика, право, викладання
англійської мови.


Повний текст:

PDF (English)


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/fpl.2023.136.4210

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.