КРЕАТИВНІСТЬ ІДІОМАТИЧНОГО ПРОСТОРУ СОЦІАЛЬНОЇ ІНТЕРАКЦІЇ

Юрій Ковалюк

Анотація


У статті проаналізовано креативність ідіоматичного простору в національних варіантах
англійської мови. Запропоновано визначення поняття “ідіоматичний простір соціальної інтеракції”.
Укладання дослідницького масиву ідіоматичних одиниць та верифікацію отриманих результатів
здійснено за допомогою методу корпусного аналізу на основі корпусу англійської мови News on
the WEB (NOW). Матеріалом праці слугували 1158 контекстів вживання узуальних і оказіональних
форм ідіоми have your cake and eat it (too) в п’яти національних варіантах англійської мови. Теорію
концептуальної інтеграції використано для декодування та тлумачення когнітивних структур і
операцій, які беруть участь у формуванні ідіоматичного простору загалом і його окремих складників
зокрема. Для дослідження креативності ідіоматичного простору соціальної інтеракції обрано теорію
концептуальної інтеграції. Вона дає змогу адресату виявити нові смисли, закодовані адресантом, і
представити їх у вигляді мережі концептуальної інтеграції, де провідним компонентом буде новітня
структура, побудована на основі вхідної інформації, що міститься у щонайменше двох вхідних про-
сторах.
Ключові слова: ідіоматика, ідіоматичний простір, корпусний аналіз, теорія концептуальної
інтеграції, креативність ідіоматичного простору.


Повний текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/fpl.2021.134.3506

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.