АГРЕСИВНІ МОВЛЕННЄВІ АКТИ
В НІМЕЦЬКІЙ МОЛОДІЖНІЙ МОВІ

Оксана Гаврилів

Анотація


Статтю присвячено пейоративам та агресивним мовленнєвим актам у німецькій молодіжній
мові. Вона ґрунтується на емпіричному матеріалі, зібраному в рамках науково-комунікативної про-
грами WKP / FWF “Вербальна агресія в школі: причини, функції, превентивні заходи“ (14.03.2018–
13.09.2019) під час стажування в Інституті германістики Віденського університету. В програмі були
задіяні 12 шкіл міста Відень (5 гімназій, 5 середніх шкіл та 2 середні професійно-технічні школи
– загалом 27 класів). Загальна чисельність – 655 учнів віком від 11 до 17 років. Виділено причини
вживання і функції агресивних мовленнєвих актів та проведено порівняння із функціями вербальної
агресії в групі дорослих осіб. Встановлено взаємозв’язки між функціями вербальної агресії і вживан-
ням певних груп пейоративних лексем. Підтверджено гіпотезу про домінування катартичної функції
вербальної агресії, розмежовано поняття “вербальна агресія“ та “вербальне насильство“ і виділено
тип “фіктивна вербальна агресія”. Виявлено мовні контакти в молодіжній мові на лексичному та
прагматичному рівнях.
Ключові слова: молодіжна мова, вербальна агресія, агресивні мовленнєві акти, пейоративи,
лайливі слова, агресивні мовленнєві акти, вербальне насильство, мовні контакти.


Повний текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/fpl.2020.133.3172

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.