ДИХОТОМІЯ СЕМАНТИЧНОГО ПРОСТОРУ
КУЛЬТУРИ ГАЛИЧИНИ ТА СПРОБА ПОДОЛАННЯ МЕЖІ
МІЖ СХОДОМ ТА ЗАХОДОМ У РОМАНІ КАРЛА ЕМІЛЯ
ФРАНЦОЗА “ПАЯЦ”

Larysa Tsybenko

Анотація


Галичина завжди поєднувала культури Сходу та Заходу. Серед авторів, творчість яких має
безпосередній стосунок до цього історичного краю, – Карл Еміль Францоз, найкращим твором
якого вважається роман “Паяц”. Ця “історія зі Сходу” розповідає про долю Зендера Ґляттайза, та-
лановитого молодого чоловіка зі східногебрейського ґетто, який намагався вирватися з вузькості
провінційного оточення, щоб ступити на шлях західноєвропейської культури, яку ідентифікував з
ідеалами німецького просвітництва. Хоча Францоз і прирікає свого героя на фізичну загибель, йому
вдається в ідеалістичний спосіб показати його духовну перемогу. Виходячи з перспективи просторової
герменевтики, роман “Паяц” особливо надається до аналізу за допомогою понять М. Бахтіна “хронотоп
дороги”та “хронотоп зустрічі”, а також семіотики простору Юрія Лотмана.
Ключові слова: культура і простір, дихотомія семантичного простору культури, література Га-
личини, Карл Еміль Францоз.


Повний текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/fpl.2014.126.288

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.