ІГРОВА ПРОГРАМА ДЛЯ РОЗВИТКУ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ

Volodymyr Hrabovskyi, A. Harshyna

Анотація


Використовуючи мови програмування Python, JavaScript, HTML та CSS, в крос-платформному середовищі розробки PyCharm створено додаток у вигляді веб-сайту для покращення розвитку дітей з особливими потребами, насамперед – дітей з аутизмом та вадами слуху. Для реалізації цього завдання обрано найкращий та найефективніший метод подання інформації для дітей – гра.

При розробці потрібних для розвитку дитини ігор були використані як останні досягнення педагогічної та психологічної наук, так і можливості сучасної комп’ютерної техніки. В результаті, створений додаток містить ігри декількох різних типів. Зокрема, для розвитку дітей з проблемами аутизму створена гра, рішення в якій приймаються на основі використання експертних знань, а навчання дитини тут здійснюється через візуалізацію відповідних карток з зображеннями. Для дітей з порушеннями слуху може бути використаний набір ігор з запам’ятовуванням мови жестів через перегляд відео, які класифікуються за темами, а також через пошук слів чи літер алфавіту, що вивчаються, з їх представленням шляхом показу відповідних картинок. В основу гри, в якій вивчаються літери алфавіту, покладена ідентифікація ключових точок тіла дитини, що відповідають конкретній позі, яку вона приймає при своєму русі; з кожною з таких поз пов’язана певна літера абетки. Така гра допомагає покращити як координацію рухів, так і розумову активність дитини.

Перевірка вивченого та покращення результату навчання досягається з використанням технологій розпізнавання голосу.

При створенні додатку та для організації його роботи застосовані деякі підходи, що використовуються в системах штучного інтелекту. Зокрема, використовуються експертні знання та розпізнавання образів на основі комп'ютерного зору, а також технології розпізнавання голосу. Бази даних та знань, необхідні для роботи програми, створені в JavaScript, а управління цими додатками реалізується за допомогою фреймворку Django. При своїй роботі програма також використовує можливості спеціалізованих комп'ютерних бібліотек, у тому числі PoseNet (методу комп’ютерного бачення, який дозволяє оцінювати фігури людей на зображеннях та відео і визначає, де знаходяться ключові точки тіла людини) та p5.js (бібліотеки JavaScript із особливим акцентом на обробці зображень, яка надає користувачу набір функцій для малювання та дозволяє створити велику кількість варіантів відображення інформації – від статичних зображень для друку до анімованих схем та веб-формату).

Створений застосунок може бути використаний для розвитку дітей як з особливими потребами, так і без таких.

Ключові слова: JavaScript, PoseNet, p5.js, Django, веб-додаток, комп’ютерні ігри.


Повний текст:

PDF (English)

Посилання


А. А. Kolupaeva and L. O. Savchuk. Children with special educational needs and organization of their education. Kyiv: Publishing Group "ATOPOL", 2011 (in Ukrainian).

S. V Litovchenko, V. V. Zhuk and O. M. Taranchenko. Child with hearing impairmen. Kharkiv: Publishing House "Morning", VG "Kangaroo", 2018 (in Ukrainian).

I. Yu. Kulagina and V. N. Kolyutsky. Developmental psychology and age psychology. The full life cycle of human development. Moscow: Academic Project. 2015 (in Russian).

S. Russell and P. Norvig. Artificial intelligence: a modern approach, 2nd Ed. Moscow: Williams Publishing House, 2016 (in Russian).

D Jarratano and Mr. Riley. Expert systems: principles of development and programming, 4th ed. Moscow: Williams Publishing House, 2007 (in Russsian).

PyCharm. The Python IDE for Professional Developers. Online, Available: https://www.jetbrains.com/pycharm/ Accessed March. 18, 2021.

The Modern JavaScript Tutorial. Online, Available: https://javascript.info/ Accessed March. 18, 2021.

A. V. Anisimov, A. Yu. Doroshenko and S. D. Pogorilyi. Programming of numerical methods in Python: Kyiv: Publishing and Printing Center “Kyiv University”, 2014 (in Ukrainian).

TensorFlow.js is a library for machine learning in JavaScript Online., Available: https://www. tensorflow.org/js Accessed March. 18, 2021.

Pose Detection in the Browser: PoseNet Model Online., Available: https://github.com/tensorflow/tfjs-models/tree/master/posenet Accessed March. 18, 2021..

Pose estimation in real time directly in the browser with TensorFlow.JS. Online, Available: https://neurohive.io/ru/tutorial/ocenka-pozy-v-realnom-vremeni-prjamo-v-brauzere-s-tensorflow-js Accessed March. 18, 2021.

p5.js. Online, Available: https://p5js.org Accessed March. 18, 2021.

V. A. Dronov. Django 2.1. The practice of creating Web sites in Python. SPb.: BHV-Petersburg, 2019 (in Russian).




DOI: http://dx.doi.org/10.30970/eli.15.4

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.