ОСНОВНІ ТЕНДЕНЦІЇ У РОЗВИТКУ АДАПТИВНИХ МЕТОДІВ УПРАВЛІННЯ ТРАНСПОРТНИМИ ПОТОКАМИ

A. Klimovich, Vasiliy Shuts

Анотація


Зміна інтенсивності транспортних потоків, що спостерігається впродовж дня, вимагає відповідної зміни параметрів керування трафіком, таких як час циклу та час активації сигналів. Адаптивний контроль, завдяки наявності зворотного зв'язку з потоком трафіку, дозволяє враховувати як щоденні зміни інтенсивності, так і його коливання через випадкове прибуття транспортних засобів. Системи, що базуються на адаптивному менеджменті, вже існують протягом останніх десятиліть і їх застосування у великих та менших містах виявилося ефективним. Однак сучасний розвиток інформаційних технологій та інтелектуальних транспортних систем дозволяє створювати якісно нові методи управління рухом, спрямовані на підвищення зручності, ефективності та безпеки транспорту.

У статті аналізуються тенденції розвитку адаптивних методів управління транспортними потоками. Виконано огляд найбільш перспективних напрямків у сфері інтелектуальних транспортних систем, таких як високошвидкісна бездротова взаємодія автомобілів один з одним і з дорожньою інфраструктурою на основі технологій DSRC та WAVE, прогнозування заторів за допомогою машинного навчання, правил нечіткої логіки та генетичних алгоритмів, впровадження систем сприяння водієві для підвищення автономності транспортних засобів. Наведено переваги, що надаються цими технологіями, для підвищення безпеки, ефективності та зручності використання транспорту. Описано мультиагентний підхід і представлений ряд алгоритмів, що використовують його для створення нового покоління адаптивних транспортних систем. Описаний підхід, який використовує V2I-зв'язок між транспортними засобами та контролером перехресття для підвищення ефективності управління завдяки більш повній інформації про транспортний потік та можливістю віддавати розпорядження окремим транспортним засобам. Представлено низка алгоритмів, які використовують такий підхід для створення нового покоління адаптивних транспортних систем.

Ключові слова: адаптивні методи управління, інтелектуальні транспортні системи, машинне навчання, правила нечіткої логіки, генетичні алгоритми, дорожня інфраструктура, бездротове взаємодія транспортних засобів, мультиагентний підхід, світлофори, перехрестя


Повний текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/eli.9.125

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.