ДЕКОНСТРУЮВАННЯ ТРАДИЦІЙНОГО НАРАТИВУ ЯК ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ГРА В РОМАНІ ҐЕО ШКУРУПІЯ «ДВЕРІ В ДЕНЬ»

Мар’яна ГІРНЯК

Анотація


Зосереджено увагу на деконструюванні традиційних прозових структур у романі «Двері в день» Ґео Шкурупія. Теоретичні настанови письменника-футуриста передбачали абсолютно «нову фактуру мистецтва», але автор не відмовляється повністю від «старого», а творчо його переосмислює. Письменник руйнує звичні уявлення про композицію художнього твору, створює враження мішанини стилів і жанрових форм, але, експериментуючи з традиційними прийомами, він водночас їх оголює, видозмінює і безперервно руйнує читацькі сподівання. Ґео Шкурупій деконструює класичні пейзажі, пародіює характерні для традиційної літератури портрети персонажів чи теми. Однак пародійна тональність не є абсолютною: індустріальні пейзажі часто програють атмосфері доісторичної епохи, персонажі відчувають внутрішню спорідненість із далекими предками, з’являються численні філософські рефлексії – з приводу класичного і сучасного мистецтва, раціонального погляду на світ, меж людського пізнання, вторгнення цивілізації у життєвий простір людини, взаємозв’язку між життям і смертю, ідентичності людини та її буття-у-світі. Ключові слова: деконструювання, експеримент, традиція, художній прийом, жанр, стиль, гра, філософські рефлексії.

Повний текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.30970/vpl.2018.67.9026

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.