ОРФЕЙ І ПРОМЕТЕЙ: ПРОТИСТАВЛЕННЯ ДВОХ ПРИНЦИПІВ КУЛЬТУРИ В СОЦІАЛЬНО-ПСИХОАНАЛІТИЧНІЙ МАТРИЦІ ОПОВІДАННЯ «ПІД ДОЩ» (1925) ДМИТРА БОРЗЯКА
Анотація
Соціально-психоаналітична теорія Герберта Маркузе про два принципи культури, асоційовані з Прометеєм (продуктивність ціною репресованої рефлексії) та Орфеєм (досвід свободи, гри й чуттєвості), корегує міфософську парадигму літературного періоду 1917–1934 років: аналізовані художні тексти доводять, що мистецьким принципом совєтської реальності постає не Орфей, знаковий у символістській естетиці й поетиці 1910-х, а співвідносний зі стрімкою індустріалізацією аванґардистських 1920-х Прометей. Ключові слова: Прометей, Орфей; плакат, музика (танець); міф, архетип; оповідання, повість; символізм, аванґардизм.
Повний текст:
PDFDOI: http://dx.doi.org/10.30970/vpl.2018.67.8995
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.