ВАРІАТИВНІСТЬ РЕКВЕСТИВНИХ СТРАТЕГІЙ ЯПОНСЬКОЇ МОВИ ЗАЛЕЖНО ВІД СОЦІАЛЬНОГО СТАТУСУ АДРЕСАТА
Анотація
На основі лінгвістичного експерименту проаналізовано типи, види і мовні особливості реквестивних стратегій носіїв японської мови у ситуації звертання до рівного та вищого за статусом співрозмовника, що перебуває на середній психологічній віддалі. Зроблено висновок про незначний вплив соціального статусу на вибір типу реквестивної стратегії. Носії японської мови надають перевагу непрямим реквестивам, уникаючи прямого спонукання. Водночас вагомою є частка передреквестивних стратегій та клопотання щодо власної дії. Натомість соціальний статус адресата значно впливає на види реквестивних стратегій та їх мовну форму. До вищого за статусом адресата носії японської мови уникають стратегій, у яких адресат виступає підметом. У клопотанні щодо власної дії до вищого за статусом носії японської мови часто обмежуються власною сферою, використовуючи у функції реквестивної стратегії бажальні конструкції. Ключові слова: прагматика, японська мова, реквестивні стратегії, комунікативна ситуація «прохання», соціальний статус адресата.
Повний текст:
PDFDOI: http://dx.doi.org/10.30970/vpl.2017.65.7797
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.